När börjar kanineen gjöra bo?
När börjar kaninen boa?
Ska man tänka på något säskilt?
Ja, det enda du ska tänka på är ju att hon ska ha en bolåda. Sedan klarar hon nog sig själv!
Mina första honor hade aldrig någon bolåda. Dem hade ju sitt hus eller källaren som jag kallar det där dem hade boet. Denna honan jag har nu fick en fin nygjord bolåda och den används inte.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Vilken vecka är det vanligast att dom börjar förbereda boet?
# 3 En vecka innan dom ska föda ungefär, fast vissa gör boet samma dag som dom föder 
#2 Visst, men kaninerna känner sig mer trygga i bolåda.
# 2 Tror det är lag på att ha bolåda till hona med kull faktiskt, de flesta kaniner brukar välja att föda i en sån :)
#6 Ja, det är lag på det! ;)
Min kanin är inne på dag 30 hon har inte börjat boa. Jag har bara sätt lite päls som hon kanske har tagit av sig.
#8 hon kanske gör det sista minuten? Har faktiskt ingen aning , vi fick en tjuvkull förra året och mamman hade inte någon päls i buren men sen den dagen hon skulle föda så boade hon 15 min innan hon födde ;)
De flesta honor jag haft som fått ungar har boat dagen innan, samma dag eller precis innan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är lag på att honorna ska ha tillgång till bolåda/hus.
De allra flesta av mina brukar boa precis innan de föder. Ytterst få under mina snart 10 år som uppfödare som boar innan :)
Okej tack för svaren!