Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 772 ggr
Suskiv
1

Ute på sommarbete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en vinter på stenplattor så var det äntligen dags för första dagen ute i hagarna.

Hagarna är byggda av kompostgaller och kattstryp. Går åt 10 resp 14 galler till hagarna. Ska skaffa fler så jag kan bygga ut dem, men just nu får det räcka.

Det är faktiskt trist att de två inte kan komma överrens för hade det kunnat komma överens hade jag kunnat idag bygga en 180x210 Hage till dem istället.

Här syns Yoda

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Suskiv
1

Här syns Dior

Katten_
0

Fina, :) Sitter du där med dem?

/Christel & kaninerna! Glad

Suskiv
0

#2 Tack.

Nej pallen som dior har är hennes pall. När vi fick hem henne förra sommaren så användes den som en nödlösnig för att ha en sitthylla, men hon gillade den så mycket så hon fick behålla den ute i hagen. Hon brukar går runt med den på ryggen som en sköldpadda. :-)

Idag fick de vara ute i nästan 2 timmar, sen tog jag in dem igen. Vill inte att de ska bli dåliga i magen av allt gräs. Bättre med en lite lugnare invänjning.

Katten_
0

Är du inte rädd för en hund eller katt eller rovfågel kommer då?

Suskiv
0

Nej burarna är säkra. De har golv, tak och väggar. Ingen kan ta sig in och kaninerna kan inte ta sig ut.

Här ser man hela Yodas bur.

[TeamGolden]
0

Vad härligt! Mitt lurvmonster fick börja vistas ute i rasthagen för några veckor sedan, han är ju i en mindre Hage under vintern också men nu när det är sommar har en stor Hage med gräs, där är han hela dagarna oftast! han älskar det! :) 
Det är så mysigt att se en glad men trött kanin på kvällen somna gott i sin varma trygga bur :)

Katten_
0

Jaha, okej :) #5! Fina!