Fel på min kaninbebis?
Hej! För en vecka sedan skaffade jag mig en liten kaninbebis på 8 veckor. Direkt när han kommit hem märkte vi att när han sitter stilla så vrider han sakta huvudet fram och tillbaka. Han är jätteglad och pigg i övrigt men jag oroar mig över detta med huvudet. Jag har läst att vissa kaniner kan göra så om de har dålig syn, kan det stämma? Han har blå/lila/röda ögon och ljusgrå päls om det spelar någon roll :)
Det låter som om den sitter och "väver", dvs scannar för att hitta en focuspunkt. Rödögda och även ex zobel och rysstecknade brukar kunna göra så i olika utsträckning.
Så jag behöver inte oroa mig och ta honom till verterinären? Han har gjort glädjeskutt hela morgonen nu så glad är han ju i alla fall! :)
#2: Nej, tycker inte att något veterinärbesök behövs. 
Har en zobel som gör så hemma, nu bor han ute men när han bodde inne gjorde han det jämt. :P
Jag har en rödögd som gör så, även mina zoblar gör det ibland. Det är inget farligt :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har honom inne nu men planerar att ta ut honom sen till sommaren så då kanske det blir bätttre :)
Har ingen aning om vad hans färg heter eller så, men grå är han ju med rödaktiga ögon :) Känns bra att det inte verkar allt för ovanligt i alla fall!
Försöker mig på att lägga upp en bild på lillkillen med :)