bogsele till belgisk jätte
Ni som har bogsele till belgisk jätte, hur gjorde ni när ni beställde?
Tänkte beställa en bogsele till Järnsaxa, antingen från Libra artic eller rabb-it, men risken är ju stor att storlek L blir för litet.
Så tänkte därför specialbeställa och tänkte höra hur ni gjorde då.
Problemet är ju att jag inte har någon bogsele alls sedan förut, och kan inte utgå från en sån.
Ska jag mäta omkretsen just där remmarna ska sitta?
Eller hur ska jag göra?
Hon är ca 9 månader gammal och 7kg tung, så hon har nog litegranna kvar att växa. Åtminstonde när det gäller muskler.
Väldigt tacksam för svar. 

Ring dem och fråga om Large passar BJ? :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Behövs inte.
Står såhär på rabb-it´s sida:
"Large - Sitter bäst på större raser såsom Sallander, Gottlandskanin, medelstora franska vädurar och kaniner i liknande storlek. Är din kanin väldigt stor, dvs. mer åt storlek med Belgisk jätte så behöva du förmodligen måttbeställa".

Nu vet jag inte riktigt vad som menas med en bogsele men min spontana tanke är väl att det borde finnas hundselar som borde passa i hennes stl………eller???
Lycka till iaf =)
Jo, det finns säkert hundselar som passar..
Men sen är ju frågan hur pass dyra de selarna är..
Tror det ändå blir mycket billigare att specialbeställa en bogsele åt henne, än att köpa en hundsele. =)
Bild på bogselar finns på Rabb-it´s hemsida.
Jag har en hundsele till min Herman, nu kommer jag inte precis ihåg vad den kostade,men runt 150 kr skulle jag tippa på att den kostade, funkar jättebra!
Vet också ett par som använder bogselar för små hundar till sina jättar. Bara selen sitter bra så går det utmärkt att använda en hundsele.
Kanske skulle bege sig till djuraffären någon dag och kolla in priserna då.
Måste ändå dit snart och få hennes klor klippta, kan jag passa på att testa selarna om de passar. ^^

Jag har hund sele till mina jättar . Large är för litet har testat .

Jag beställde storlek L till Lilleman men den är för liten nu och han är 7 månader och ca 6 kg. Det är framförallt remmen runt magen som är för liten. Så det var inte länge vi kunde ha den. Vad jag ser på Järnsaxa så är hon något större än vad Lilleman är.