Unge har svårt o kissa
Förklarar kort eftersom jag bara kan skriva med ena handen (kaninbebis i andra).
I förrgår upptäckte jag att ena dalmatinerbebisen (rex) hade något gult vid snoppen (tror det är en pojke) såg inte direkt allvarligt ut ich tänkte det var nåt glegg bara, men idag ser det ännu värre ut, ser ut som den försökt kissa, men inte kommit så mycket. Jättesvårt att förklara!
Jag har tagit in den för att se om den kissar. Mamman litar på mig och jag på henne men inget tjafs om det. Inger kiss än så länge (varit inne en timme) och den ligger så gott i mössan.
Finns det något jag kan göra för att få den att vilja kissa?
Kan inte ta mig till vet. eftersom ingen är hemma mer än jag och de har stängt.
Så ska först se om den KAN kissa, kan den inte det får vi ju åka till någon jourvet. när mamma kommer hem, men prövar här först.
Så snälla hjälp mig:(
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Så du har testar att stimulera området för att få den att kissa? Det är det enda jag vet att man ska göra :/ Hoppas han inte har någon slags missbildning i urinröret eller så..
#1 Jag har bara prövat massera magen lite.. Nej det hoppas jag verkligen inte :'(
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
För djurmammor brukar ju slicka på ungens "kön" liksom för att få den att kissa. Såklart vill man inte göra det som människa
, men man kan testa att gnugga med en handduk eller liknande, om du inte redan har gjort det.
#3 Provade precis fukta en bit papper och gnugga. Inget kiss…
// Anka
Ajdå, då vet jag inte :/ Men ni skulle till veterinär sen? Hoppas det löser sig!
Massera magen och snoppen, ge en liten matsked olja!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#5 Om mamma kommer bara:(
#6 Jag kan inte få i en 14 dagar gammal bebis olja;)
// Anka
#6 Hon har redan testat att massera dock. Nyfiken, hur hjälper olja? :)
Det kan ta en liten stund innan kisset kommer om man stimulerar. Jag tog en bomullsrondell (sån man tar bort smink med) och hade varmt vatten på och det tog som sagt en liten stund innan de slappnade av helt och kissade.
#9 Jag ska se om jag hittar det, ska pröva lite längre.
// Anka
#6 Matolja är väl mot förstoppning, inte mot problem med att kissa? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vet inte vad du ska göra mer än vad dom övriga har sagt.. jag hoppas att det löser sig Annika. 
12# Ja men ungen kanske har förstoppning df han inte kissar! ;)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#14 Förstoppning = kan inte bajsa ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14 förstoppning i kisshålet?;)
#13 Tack:(
// Anka
15# Hihi herregud vad knäpp jag e! ;) 
16# Hahahahah
Kämpa på lillen! ♥
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Har fått väck allt gult nu, var precis som en finne i kisshålet:o
och det är en pojke;D
// Anka