Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 910 ggr
mlinz
0

(S) Blå och Svarta Dvärgvädurar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slutar med aveln på de blå och svarta för att ägna mig helt åt schwarzgrannen och chinchillaaveln, avlesdjuren säljs därför. 
Några honor är parade och kommer säljas efter kull, eller efter att jag sett om de går tomma.

Finns även två supersmå viltblå dvärgvädurar.

Bilder och info kommer ut efterhand på uppfödningens facebook-sida.
Än så länge har Sörbys Felix(93,5p, ej klar i pälsen) och Brünhilde (tysk imp 96p) fastnat på bild.  Bägge väger runt 1,5.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.365482716822800.77018.104876272883447&type=1 

Brynis på bilden, fler bilder finns på länken :-) Transport kan fixas till diverse utställningar, närmsta Borlänge i slutet av maj

mandyosv
0

var??

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

feilazicko
0

Är ute efter en blå eller svart hona? Till Avel. Men jag bor i Uppsala ska du till utställningen i berga? :)

[Djurlinnea]
0

Om det gick att få upp till Norrbotten så skulle jag vara intresserad av Felix. ;)

mlinz
0

#1 Vi finns i Vansbro :)

#2 Jag har svarta Ylva som kan flytta nu, Utställd på 93,5 i A. Sedan har jag blåa Elsa som kan flytta nu också, hon är stambokförd på 94p, hade npg kunnat få mer men jag parade henne förra sommaren istället. både kullsyster och pappa till henne är utställda på 95p.
Jag ska till Borlänge i slutet av maj (någon från uppsala/sthlm kanske ska dit?) och till Alingsås i sommar

#3 Säkert någon därifrån som ska till Alingsås i juli :)

[Djurlinnea]
0

#4 Ja ;)

mlinz
0

#5 Du får väl tänka efter hur intresserad du är, leverans går alltid att fixa :) Folk uppifrån brukar åka på våra utställningar i Dalarna, kanke någon som ska till Borlänge nu i slutet av maj?

[Djurlinnea]
0

#6 Ja, ska fundera lite. Han skulle tillföra mycket för min Avel när han är så liten (motför mina) och har letat en hane ett tag. Men ska ta och höra med några om dom ska åka ner på några utställningar. :)

mlinz
0

#7 Låter bra :) Jag brukar glömma bort att gå in här men jag finns på mail linamoen89@hotmail.com och på telefon 073-8404103, går bra med både sms och ringa, säljer dock inga djur utan att ha pratat i telefon :)

[Djurlinnea]
0

#8 Okej ;) Jag hör av mig när jag vet!

mlinz
0

Lagt till Anna (blå) och Tara (viltblå). Felix (svart) och Brynis (svart) finns med från igår

feilazicko
0

Ja okej har du någon bild på honorna? Och hur gammla är dom? :)

mlinz
0

Alla som jag fixat kort på ännu finns på länken i inlägg #0, bilder på de flesta övriga finns på sidan på facebook

feilazicko
0

Okej :)

feilazicko
0

Du hade ingen bild på dom 2. Inte vad jag hitta. Men hur gammla är dom? :)

mlinz
0

Vilka honor? Vad är du intresserad av? De flesta är max 3 år

feilazicko
0

En svart eller blå hona till Avel. Med stamtavla :)

mlinz
0

En svart hona och en blå finns på länken. Har en blå hona född  10 till salu som kan flytta direkt, annars är alla parade och kan inte flytta förrän juli

feilazicko
0

Okej hur mycket kostar den blåa?

mlinz
0

400kr, hon springer i lösdrift just nu och har ett klyvet öra dock ;) Ska försöka hinna med att fota henne idag, då kommer hon också ut på facebooksidan.

feilazicko
0

Okej gör så! :)

mlinz
0

Hon är väldigt fin, liiite lång i kroppen kanske :) Kommer från Fylsta kaniner. Hon är stambokförd på 94p, tror hon hade kunnat få högre men jag nöjde mig och parade henne, hennes pappa och kullsyster har 95p.
Hon fick en kull förra året på 7 ungar, två dog dock (en var exremt liten och föll bort, den andra dog vid en vecka, hon hade packat boet jättetätt så jag tror ungen fick i sig dåligt hö…

Superduktig med sin kull :)

mlinz
1

Sörbys Felix tingad :)

mlinz
0

Fler kaniner tillagda, Maj, Elsa, Saga (blå) och Ylva (svart)