Pälstussar i buren
Hej!
i min honas bur så ligger det massa pälstussar.. Jättekonstigt, hon bor ensam och mamma har sagt att det ser ut som att hon drar av päls själv…
Det är 4 tussar, hon kan väll inte vara dräktig? Vi har iaf inte parat henne, hon är 2,5..
Troligen är hon skendräktig?. Det går över inom några dagar :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 Alltså är hon inte dräktig på riktigt men tror det?
#2 Precis :) Mina honor brukade göra så på vårkanten, går som sagt över efter några dagar.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Låter som skendräktighet:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför tror dem att dem är dräktiga då? Man har ju inte parat den.. :p
#5 Ibland blir det bara så.Har något med hormonerna att göra kan jag tänka mig.
Låter som skendräktighet, även om hon inte blivit parad så kan de bli skendräktiga, alltså att hon tror att hon är dräktig, vanligt nu på vårkanten :) Det går över
Hälsningar Amanda och kaninerna
Får jag bara fråga en sak om detta? :)
När de är skendräktiga, och drar av päls. Ska man ta bort den lösa pälsen eller bara låta det vara, men vad händer med det då? :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Okej!
Undrar samma som #8
Spelar nog ingen roll om man låter det pälsen ligga kvar eller om man tar bort det.
Alltså det verkar vara många honor som blir skendräktiga. Mina honor blir typ aldrig det! Ändå bor dom intill andra hanar :)
#8 Haft 1 skendräktig? hona. Jag tog bort pälsen, sedan blev hon inte skendräktig? mer. Hon försökte bygga bo med hehe satt ena dagen med fullt med halm i munnen :P
Jag låter pälsen ligga några dagar, annars brukar de bara rycka nytt om man tar bort det på en gång. När jag ser att honan inte bryr sig om boet längre plockar jag bort det.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Min första kanin blev helt galen om man tog bort hennes 'bo' (hon rev av sig lika mycket hår som vi tog bort och byggde ett nytt bo), så vi fick helt enkelt ta bort lite i taget med henne.. ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#10-13. Okej tack! Hon drog hår för första gången någon vecka (?) sen, och då tog jag bort det (stor som att den får plats i min hand), sa till mamma och hon tyckte jag skulle lägga tillbaka den. La tillbaka den och hon sket i den helt och jag tog bort den igen. Sedan dess har hon inte gjort något, dock har det ju inte gått så lång tid heller! x)
#13. Hahah, vad jobbigt! x)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se