Hjälp! Ensam kanin..
Hejhej.
Jag hade fyra kaniner, de bor i en stor voljär på ca 13 kvm som är avdelad på mitten, de har varsin stor bur på ben i den.
På ena sidan bor två rexkaniner, en hona och en hane, honan är superaggressiv mot både människor och kaniner, hon går dock ihop med hanen..
Hon gick ihop med vår dvärgvädur, Molle, förut men hon var jättedum mot honom :(
På andra sidan bodde vår dvärgvädur Molle, med sin tjej som var en belgisk jätte, hon gick bort och vi letade då efter en ny tjej till Molle, vi hittade en tjej som mist sin hane och nu var ensam och olycklig så hon fick flytta hit.
Det var Kolan, hon är en dvärgvädur på ett år som är jättesnäll.
Nu igår så gick Molle bort, Kolan vart alltså ensam IGEN :(
Nu vet inte jag vad jag ska göra?! Att sätta ihop alla tre tror jag är dumt, då rex honan är så dum.
Kolan kan ju inte bli lämnad ensam igen…
Jag skulle vilja ge henne till nån som har en ensam kaninhane, eller där hon får mycket uppmärksamhet, där hon slipper vara ensam.
Hon är verkligen jättesnäll.
Vad ska jag göra? :(
Jag bifogar en bild på Kolan och Molle, det är Kolan till höger på bilden.
Eftersom hon är van med sällskap kan Du kanske skaffa en ny kaninhane eller kaninhona åt henne?
Hälsningar Lurvas11
Kaniner är kolonidjur, inte flockdjur. Dom kan alltså bo ensamma.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Du kan inte tänka dig att köpa en ny hane då? Finns ju en del kastrerade på blocket. Vart finns du?
MVH Erika :)
Som de andra säger så kanske du kan köpa en annan Hane eller Hona??? :)
Jag har t.ex. en Dvärgteddy som är ganska ''låg i rang''. www.borgargatanskaniner.weebly.com hon finns under både ''våra kaniner -> honor'' och ''Till Salu -> Vuxna''
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
om en kanin har bott med en annan kanin så tycker jag att den alltids ska vara med en kanin!!
Fast vi känner att vi kan inte köpa kaniner hela tiden, alltså köpa en ny när en dör osv.. Det är väldigt jobbigt när de går bort :(
Jag hade helst sett att hon kommer till någon annan, då vi inte haft henne så länge, och då kan rex kaninerna få hela buren istället.
Men om det inte går så får vi skaffa en ny.
Jag satte förut ut en annons med kanin önskas, fick massor med svar :/ folk bokstavligen kastade dem efter oss :(
#6 Vart finns kaninen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Den finns i södermanland, utanför Trosa.
haha! skrattar ALLTID när jag ser skylten trosa :D
Jag måste tillägga då jag fått erbjudanden om hem till Kolan, jag vill INTE att hon ska bo inne i en liten bur utan sällskap.
Då har hon det bättre här…
#8 Synd att det var så långt iväg
#11 Du vet ju säkert detta men transport brukar väll kunna lösas?? :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#12 Jo vet, men vill gärna träffa kanin innan jag köper:)
Tillägg igen :) Jag skulle bli jätteglad om nån har ett hem till Kolan, eller som känner nån som har ett bra hem. Inte ett där det bara är barnen som vill ha. Och inget utan sällskap. Transport går alltid att lösa på nått sätt. Om det skulle vara så att nån kan ge henne ett bra hem så är hon gratis, och hon får med sig lite mat.
Blir även glad för tips? om nån har en kastrerad snäll hane, om inte vi får iväg Kolan.