Sår på pungen
Vet inte om det är lämpligt att nämna pung osv här ,men jag ändrar rubriken om ni har något annat ord för det. Jo, jag lyfte upp min kanin Lovisa och han verkade få jätteont av det. Jag kontrollerade hans kropp sedan såg jag att det var ett väldigt stort sår på hans pung jag vet inte hur man ska säga det.. De blödde inte men det var liksom vet inte hur jag ska berskriva det.. Kan ta bild om det behövs. Men ja, jag har ingen aning vad som kan ha hänt? Kontrollerade buren också men nix inget som stack utt eller något annat.. Kan ju bli infekterat va?
Ingen som har någon aning?
Är orolig :(
Skulle du kunna ta en bild och lägga upp? Personligen tycker jag att det är lite lättare att hjälpa till då. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Märker du att han har ont, så är det nog bäst att ringa till veterinären och prata med dom :)
#3 Och vad säger veterinären? Jo "ta hit honom så får vi titta". Och vad gör veterinären? Jo, skickar hem kaninen tillsammans med en saftig räkning och ber ägaren tvätta såret och hålla rent i buren.
Ts: tvätta såret med jodopax eller koksaltlösning, håll rent i buren och blir det inte bättre på ett par dagar så ringer du veterinären.
Men lägg gärna ut en bild så det inte är värre än jag tror ;)
det är välldigt synd att vetirenär kostar så mycket
Är det lämpligt att lägga ut bild?
#6 så länge som det bara är en kaninpung så ser jag inga problem med det. 
#4 Kanske det, men har kaninen jätteont som Ts skriver så kanske det varit bättre att kolla upp det, men det är min åsikt ^^
Jag hoppas det blir bättre snart iaf ^^
#6 Det är ju ett kaninforum, så varför inte…? :)
Bild kommer snart :)
Klart det inte är "olämpligt" det stämplas ju inte som djurporr direkt ;) och det finns ju artiklar om könsbestämning med massa könsbilder.
Jag håller med Luppa, #4.
#12 Är det ett öppet sår, eller inflammerat? Är det inflammerat lär man nog in till veterinär, ev. få antibiotika, antiinflammatorisk eller liknande. Är det ett öppet sår kan du bara tvätta det, hålla rent och avvakta. Annars kanske du måste in och kastrera? Det kanske blir billigast i slutänden.
#13 Det är ett öppet sår.. Hoppas det fixar sig, han ska helst inte kastreeras :(
Jag ser inget sår alls på bilden?
Ja ser heller inget sår på bilden. Ser ut som när kulan inte ligger i påsen bara.
Såret är liksom där det är rött