Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1141 ggr
[Tilde]
0

Kattsand i toaletten?

Kan man ha kattsand i kaninens toalett?

[Tilde]
0

Har nämligen hittat ett ekologiskt, gjort på växtvibrer som klumpar ihop sig av vätska men löses upp i vatten, så man kan spola ner det i toaletten! Låter ju jättesmart :D Det innehåller inga kemikalier, men tar bort dålig lukt.

Märket heter Cat's Best.

Skulle det funka??

Fridaaaa
0

Nej det är inte lämpligt.
Bästa är toa-lätt eller spån i så fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Varför inte? Det är väl inte skadligt för kaninen?

Fridaaaa
0

#3 Inte bra för kaninen om den får i sig sanden.
Sedan var det något annat som jag inte riktigt minns. Ej lämpligt för kaniner i alla fall :) Inte just kattsanden finns ju olika typer:)

[Tilde]
0

Ja alltså detta är inte sand, utan det är gjort på växtfibrer och är helt ekologiskt.. så jag tror inte det kan klumpa sig i magen så som sand kan göra. Därför tyckte jag det verkade så bra! x)

Fridaaaa
0

#5 Ok ja då kan det ju vara bra, när jag läser kattsand tänker jag på just sanden :P
Hur ser det ut? har du bild på det?

[Tilde]
0

Hmm jag tror att det är sånt här: 

Så det är mer som spån än sand, typ.. :)

Fridaaaa
0

#7 Aha ja det borde gå bra :)

[Tilde]
0

Åh vad bra! Tycker det verkade så praktiskt! Nu har jag beställt det med spade till, 10kg halm, en stimuleringsboll och nyttigt godis :) Då är jag väl förberedd tills Charlie kommer hem! ^^

michane
0

jag har peewee tror jag det heter och det är klart det bästa jag har testat, först som pellets och sen när det kommer vätska på det så blir det som spån, visst det är inte det billigaste man kan hitta men jag är mer än nöjd med det, klart det bästa jag har testat iallafall :)