Hjälp med kanin
Hej! 
Jag har en hermelin hona här hemma på 6 år som jag skulle behöva lite hjälp med. I buren kan jag knappt få ut henne själv, då hon lixsom "atackerar" och försöker bitas när jag ska lyfta upp henne, vissa gånger går det men oftast inte.
Min pappa får hjälpa mig lyfta ut henne, annars går de inte. Låter kankse töntigt men bättre en att hon inte får komma ut, men han är ju inte hemme hela tiden så ja.
När man väl tagit ut henne är hon värdens snällaste, de är inga problem alls att ta upp henne eller så. Så det sitter ju säkert i att hon vill skydda buren eller nått.
Men jag undrar nu om ni har nått tips? hur jag ska göra när hon är agressiv?
//Julia
Honor är väldigt revirbenägna, hon skyddar antagligen sitt revir. Det bästa är att om hon attackerar så drar du inte undan handen utan säger lugnt: "Ajaj" eller "Nej nej" eller "Fy" kom ihåg att inte skrika. För då kommer hon antagligen tröttna och förstå att du inte ger dig när du kommer in på hennes revir.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Honor kan vara revitbenägna. Så har nog med det att göra att hon vill skydda sin bur, alltså sitt revir.
Dra inte bort handen, då vinner hon. Behandla henne som om hon inte håller på med dumheterna.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok, tränade med henne idag lite grann 
Började med att bara lägga in handen i buren så hon fick nosa och aceptera den. När hon var lugn började jag klappa henne och när hon inte brydde sig belönade jag henne med lite gräs, det funkade bra.
Ska fortsätta lite imon om jag hinner ^^
Tack för hjälpen!
//Julia
Har haft EXAKT samma problem. Då handlade det om att hon inte litade på mig (ville skydda sitt revir). Doppa dina händer i lite kiss eller bajs och efter det så ska du ta ett mjukt grepp om nacken. Inte hårt och obehagligt utan snällt. Då kan hon nämligen inte göra något. Lyft upp henne efter det.
Upprepa detta tre gånger om dagen ungefär den första veckan, sedan kommer det gå galant. Lycka till och skicka bara iväg ett meddelande om det skulle vara något. Jag vet ju hur det är. Kram !
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Tack så jätte mycket! 
Kram!
//Julia
Fungerade det ? Kram !
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
Nackskinnsgrepp har jag personligen aldrig sett hjälpa mot arga kaniner, om man vill ha förbättring i beteendet. För stunden funkar det ju.
Tycker det är super det du gör med armen och träningen i buren!
Finns flera liknande trådar, det är bara att klicka på "sök på sajten" och skriva tex "sur kanin" så kommer flera liknande trådar upp.
Lycka till med din kanin! 
Åh! Är så glad! Nu funkar det att ta ut henne! Tack så hemskt mycket för hjälpen.
//Julia