Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 595 ggr
senna
0

Jobbig kanin? xD

Har du samma problem som jag? Om ja, hur löser du det?

Det är så att busungen Lille skutt älskar att ta tag i något och slänga iväg själva saken. Det som stör mig otroligt mycket är att han ofta låter matskålen bli offret, även när det finns mat i den, vilket gör att maten nu är spridd överallt i buren. Det ser så skitigt och grisigt ut när det blir så. Har du samma problem med din kanin? Isf, Hur löser du det?

Jag vill gärna ha många svar, och tips? på var jag ska göra. Kanske ska ta och köpa en keramikskål? Tror ni att problemet blir väck då?

Väldigt tacksam för svar, _senna & co.
_

mackeNR1
0

Ja kanske om skålen är för tung så kan han ju inte kasta den xD

ciss
0

Ge honom en tung keramikskål istället. Englus gör också så, men hon brukar bara ge sig på matskålen om hon är riktigt irriterad eller understimulerad.

Jag har gett henne en toapappersrulle att slänga runt på, det funkar skitbra.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Köp en keramikskål och ge han annat att slänga på :)

Proanders
0

Jag har en keramikskål till Stampe, han slänger iväg den som om den vore av papper. Så jag tog en fågelmatskål, en sådan med krokar och satte den i burväggen, böjde krokarna i gallret, så nu får den sitta kvar.

senna
0

Han har 2 plast-grejjer i buren, men ändå väljer han matskålen. xD

får nog ta och köpa en sådan keramikskål när jag får mina pengar. :)

Sosso
0

Har exakt samma problem med honan :P Lite irriterande när man har stått å ansträngt sig för att det ska bli fint i buren :D Får nog också ta å köpa keramikskål ^^

annaforsgren
0

Min kanin ska alltid välta omkull sin matskål så att det ligger pellets över hela mitt golv!:P jag vet inte vad man ska göra, kannske limma fast skålen i golvet.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sosso
0

#7 Hur hade du då tänkt tvätta den ordentligt? Om du nu var seriös xD