Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 716 ggr
flocken
0

Bett fel. Framtiden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick igår hem två vuxna honor, 2 & 4 år. Den yngsta, Pix har svåra tand problem. De förra ägarna har klippt hennes tänder med en tång. något som jag tycker är helt galet. Tänderna ser inte bra ut. Vad tror ni om hennes framtid? Hon är lite tunn. Men otroligt pigg & busig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
0

en till.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fridaaaa
0

Dem tänderna ser inte vackra ut :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
0

Får väl lägga ut en bild på Pix i tunneln oxå.

…………………………………..

dermot
0

Isch…. Antar att hon inte äter som hon ska?

Är hon hängig eller pigg och glad?

Har hon ingen livsglädje hade jag nog tagit bort henne, för jag gissar på att hon har ont. Har de klippt med vanliga tång så är det mycket möjligt att tänderna har spräckt ändå ner till roten,v ilket gör jätteont!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

flocken
0

#4 Jag har bara haft henne sen igår. Men hon äter inte mkt. Lite tunn. Men busig, pigg & frammåt. Hela hon bara spritter av glädje. De har klippt med en vanlig tång. Funderar på om det finns någon gröt man kan göra åt henne med xtra näring

…………………………………..

dermot
0

#5 Okej, du kanske kan kika in till en veterinär och bara kolla läget, de kanske kan se om det är spräckt ända ner eller inte. :)

Pröva mosa lite banan (eller annan frukt) och blöta upp en näve havre och se om hon vill ha.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

flocken
0

#6 Pellets äter hon galant iaf.

Nu ska hon & den andra nya få vila. Varit mkt för dom. Så ska jag sen försöka göra någon god röra åt henne

…………………………………..

[Luppa]
3

Det där ser inte kul ut… Jag hade låtit henne somna in om jag var du. Gråter

atlanta
3

Hur kan man komma på tanken att klippa tänder själv!?!? Stackars lilla skruttan. Hoppas det går bra med henne.