Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1787 ggr
Loverabbits
0

(S) Blå dvvhona, SB och RB

Hej!

Efter mycket velande och funderande har jag även kommit fram till att sälja Lapis då hennes halvsyskon fick ett urinfel vid ca tre veckors ålder som uppfödaren idag inte vet om det är en genetisk defekt eller ej. Lapis själv har inget fel men om urinfelet skulle vara en defekt som halvsyskonen fick finns risken att Lapis bär på detta. Alltså vågar jag inte ha henne i Avel och på så vis kunna få in det här i mina linjer så därför har jag valt att sälja henne.

Lapis väger ca 2 kg och är en mycket social och trevlig tjej som är dundersöt. Hon är en dvärgvädur öronen till trots, de står nämligen rätt upp… Hon är min lilla elefant. ;)

Hon är tam och social som alla gånger skulle bli en fin vän och kelkamrat. Hon är en väldigt trevlig kanin. Lapis gör alltid många glädjeskutt i rasthagen och hon gillar att få vara ute och se sig omkring. Hon är alltid glad och snäll, en positiv kanin som är väldigt söt. Hennes färg får alla att smälta! Hon är en busig och glad tjej som alltid är nyfiken. Matte gillar henne väldigt, hon är både en busig kanin och knäkanin. Hon älskar att få sitta i knäset och bli ompysslad. Lapis är född den 2/5-11 och hon är färgen blå. Hon har stamtavla, dock med luckor. Hon bär på rex och satin men är själv normalpälsad. Hör av er för mer info om denna söta tjej. Jag vill ha 250 kr för henne och jag söker ett bra hem hon får stanna i, hon ska ej gå i Avel men kan bli en härlig kompis.

Kontakt: Hon finns strax utanför Uppsala

Olivia 0174-132 48 eller maila trotternumber1@hotmail.se Att PM:a går också bra

Min hemsida: www.vassarnskaniner.weebly.com

Bild kommer!

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Loverabbits
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sötisen

zezagena
0

Vill tillägga (har fött upp henne), att hon mkt lik sin syster Blue- stor snäll/stabil o glad. Hennes syster fått kull på två helt friska ungar (de blev "hälso-undersökta" av vet), så tror inte "urindefekten" kommer från mamman. Blueberry & Lapis Lazuli har ju annan pappa (Boris), och de ungar som fick "urinfel" en dansk import-pappa (Dizzy, som ej används i Avel mera p g a detta)

Lyckat till med hem till den goa tjejen  Flört

ps #Olivia, Blue's ungar fick superfina öron ds

Loverabbits
0

#2 Tack, har varit svårt beslut då jag gilar henne starkt men jag känner att jag inte vill riskera att hon ev. bär på det och på så vis få in det i aveln.

Blues båda ungar blev ju otroligt fina! Lapis är ställd en gång men nollad p.g.a. hennes uppåtöron. Dock blev delpoäng förövrigt faktiskt riktigt bra!

Hon har fin rastyp förutom öronen, runt och kompakt huvud, bra päls, en bastant och härlig dam! :)

Resultatet:

Vikt 4 av 5 Hon vägde 2,0 kg…

Rasprägel och presentation Nollad p.g.a ståöron

Kroppsform 37 av 40

Pälsens täthet 9 av 10

Pälsens kvalite 9 av 10

Färg 9,5 av 10

Kondition, vård och sundhet 5 av 5

zezagena
0

Med tanke på Lapis härliga temperament ( o som jag anser minimala risk att bära på något fel), tycker jag ändå du ska testa henne i Avel men det ska ju kännas bra för dej..

Syrran hennes gick igenom på 89 p, fick sämre p på päls/färg o så vägde för mkt men en härlig kanin o mamma är hon Flört

´

Loverabbits
0

#4 Ja, jag velar lite. Jobbigt… Hon är ju fin och rar, sen är hon ju wienerfri också. Det känns ju som om det inte borde vara en defekt i och med att halvsyskonen fick de så sent, men… Känns som om Dizzy skulle kunna vara boven men om det behövdes från både mamma och pappa för att dyka upp…

Loverabbits
0

Putt

Loverabbits
0

Putt

Loverabbits
0

Puttar för skönheten!

[Ai-chan]
0

Tråkigt att inte kunna ha henne i Avel. För att hon vore något att ha isåfall. =)
Kanske tur med så att man slipper tänka om man ska köpa henne eller ej.

Loverabbits
0

#9 Ja, hon är väldigt fin men som sagt vågar jag inte ha henne i Avel och har (tyvärr) inte plats för en massa keisar. (Har tillräckligt många endå! ;))

Hon är hur som helst otroligt söt och go, inget fel alls på damens temperament!

Loverabbits
0

Puttar! :)

Loverabbits
0

Putt, ingen som vill ha en underbar kaninkompis? :)

Loverabbits
0

Putt! :)

Loverabbits
0

Puttar för tjejen! Hon är väldigt renlig av sig, gör alla behov i ett hörn av buren och stökar inte runt i den. Tror att det lätt skulle gå att få henne rumsren om man så skulle vilja. En rar och söt dam! Ska försöka knäppa några nya kort på henne i helgen också. :)

[Ai-chan]
0

Konstigt att ingen vill ha henne. För hon är då extremt fin!

Loverabbits
0

#15 Tack! Ja, hon är verkligen fin och dessutom trevlig men det verkar inte som om någon förstår det… Du är inte intresserad då? ;)

[MiniPim]
0

Bor alldeles för långt boooort..

Vill ha henne sååååå mycket så jag dör.

Mina föräldrar vägrar verkligen åka och jag kan inte göra något åt det,,, tyvärr. Gråter

[Ai-chan]
0

Nog att jag är intresserad allt. Men tyvärr ingen plats. Bor i en lgh på 67 kvm bara. Har redan 3 katter plus 1 kanin. Ska sedan para min kanin och behålla en unge därifrån, och sedan skaffa ev en avelshane. Sen så har jag uppnåt mitt "maxantal" med kaniner typ. Och sen så ska jag få in ett akvarium eller ett terrarium med, så det blir riktigt trångt det. Så det är platsbrist, även pengabrist. ^^ Om jag hade lite mera pengar och lite mera yta så hade hon lätt få komma hit. =) Plus att jag är dum som skaffar en massa djur trotts allergi och astma! :P

Loverabbits
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 :)

#18 Ja då låter det som om du verkligen har fullt upp! :)

Här kommer lite nya bilder på skönheten (Dock mobilbilder…)

Loverabbits
0

Puttar för tjejen! Ingen som är sugen på att få hem en söt blå liten tösa? :)

Loverabbits
0

Har valt att sänka priset på henne till 150 kr då det viktigaste för mig är att hon får ett bra hem. Sen behöver jag även hennes plats till mina andra kaniner och kommande kullar.

Hon är som sagt en jättehärlig kanin och jag vill att hon ska få komma till ett eget hem! :)

Loverabbits
0

Putt

feilazicko
0

vart bor ni? :)

Loverabbits
0

#23 Ca tre mil utanför Uppsala. :)

feilazicko
0

#24 okej :)

Loverabbits
0

#25 Intresserad av henne? :)

Dipsie'n'Poo
0

Ååh vad jag ville ha henne! Så fin. Glad

Tänkte skaffa en hon-kompis till min ena kanin… Hade fått svaret att Pou var hona. Kollade könet idag… Och denne Pou var knappast hona… Så tyvärr! :(

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Loverabbits
0

#27 Hoppsan, ibland går inte allt som tänkt. :) 

Ja, visst är hon är fin och söt, tack!

feilazicko
0

Jag vet inte tror inte det då jag söker en hona till Avel ;) men hon va jätte finn :) Http://aretunaskaniner.weebly.com

Loverabbits
0

#29 Då förstår jag. :)

feilazicko
0

Men hon va jätte fin :D

Loverabbits
0

#31 Tack! :)

Loverabbits
0

Putt

Loverabbits
0

Puttar, hon behöver ett eget hem! :)

[MiniPim]
0

Puttar för sötisen :) <3

Loverabbits
0

#35 :) Ingen som vill ha denna söta tjej?

Loverabbits
0

Lapis är tingad!

Tråden kan låsas. :)