(S) Dvärgvädur Madagaskar Honor
Säljer nu mina två madagaskar honor, som har lagt en fin grund till min uppfödning!
Flåhackebackens Dorite 9/3-2008
Fader: Flåhackebackens Kusin Vitamin, Madagaskar manteltecknad, 93,5 poäng
Farfar: Flåhackebackens Pyssling, Madagaskar manteltecknad, 93 poäng
Farmor: Flåhackebackens Killivippa. Madagaskar, 93,5 poäng.
Moder: Flåhackebackens Mysan, Madagaskar, 94 poäng.
Morfar: Flåhackebackens Henninge 94,5 poäng
Mormor: Flåhackebackens Turid 92,5 poäng
Dorite är registerad på: 5x19x37x9x9x9x5=93 poäng
Dorite har tidigare varit en viktig avelshona hos Birgit Lundberg och sedan varit en viktig grundsten hos mig. Hon kan med fördel fortsätta att vara i Avel, men passar super som sällskap.
Flåhackebackens Bella 31/8-2010
Fader: Spekulas aus Bremen, Madagaskar manteltecknad, 95 poäng. TYSK IMPORT
Farfar: Tysk
Farmor: Tysk
Moder: Flåhackebackens Coocobella, Madagaskar, 94,5 poäng
Morfar: PippiAdolf´s Kanelbulle, Madagaskar, 94,5 poäng
Mormor: Flåhackebackens Fillifjonka, Madagaskar manteltecknad, 93,5 poäng.
Även BElla har gett fina ungar hos mig och kan med stor fördel fortsätta att vara i Avel.
Är Bella utställd ?:)
Tyvärr äär Bella inte utställd då hon tyvärr inte la ner sitt ena öra helt. Detta är dock inget som hon har ärvt vidare, utan alla hennes ungar har lagt ner öronen. Men det går ju givitvis att skriva stamtavla på hennes ungar eftersom hon inte har någoon lucka bakom sig.
Dock säljer jag ju henne lite billigare eftersom hon inte är registerad. Men en hona som har otrolig bra kropp och linjer man bör utnyttja!
Juste, hon är en liten hona, så hanen man parar henne med får inte vara allt för liten.
Okej, såg nu att Cocobella är hennes mamma och jag har Cocobellas ena dotter här hemma. Hon har inte heller lagt öronen och är pytteliten :)
Puffar upp denna lite.
Säljerdem för 200kr styck, då jag behöver plats för mina ungdjurö Bägge två kan avlas vidare på, men givitvis riktiga sällskapskaniner.
Har även ev. en manteltecknad hona tillsalu.
Hr en ny hemsida /www.123minsida.se/grizzlans inte riktig klar än. men iaf bilder och information om alla kaniner och kullar.