kastrerad hane parningssugen?!
Har en nyligen kastrerad hane här hemma, han går inte ihop med varken honan eller deras gemensamma minstingar då han juckar ständigt och ger sig aldrig.
Någon som har erfarenhet av kastrerade hanar och kan säga om dem slutar med detta betéende inom en tid eller kan det vara så att dem kommer vara lika "kärleksfulla" för alltid?
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns
Min kastrerade hane har samma beteende och har haft det ett bra tag nu. Men för mig blev det lite mindre efter ett tag, så jag hoppas att det blir bättre för dig med :)
Låter du honom gå ihop med mamma o ungar? Varför?
Hur länge sen är det han kastrerades?
Jag skulle inte låta honom gå ihop med honan o ungarna.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#1 Ja, jag hoppas verkligen det ger med sig med tiden! Skit trälig är han, rent ut sagt. Ett vidunder att han inte rider på hunden eller oss, mig däremot brukar han "dansa" runt och ge ifrån sig parningsljud…
#2 Nej, han bor varken ihop med mamma kanin eller 4 veckors ungarna. Dem träffas ibland fritt i lägenheten men uppenbarligen fungerar inte detta då han bara vill jucka ständigt på både ungar och mamma kanin.
Han kastrerades den 27:e mars.
Nej, men alla är vi olika :) Hade han inte juckat så hade han definitivt fått bo ihop med mamma kanin och bebisar, då det funkar bra förutom detta kärleksfulla problem. Nu bygger vi dessutom en stor utehage som dem ska få vistas i när värmen smyger sig på lite till, så jag hoppas innerligt att Ramses betende ändras!
Är det bara 2 veckor sen han kastrerades så är det inte konstigt att han har parningsbeteende kvar. Han slutar nog om några veckor. :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Okej, men tycker det är lustigt för har inte märkt någon som helst skillnad. Ja, hoppas verkligen det! Vet inte hur lång tid det brukar ta, har bara kastrerat en han kanin tidigare men det var många år sedan så minns inte hur det tog sig, minns bara att han helt slutade med sitt juckande :)
Har hört att man ska vänta 4 veckor (dvs en månad) Innan man släpper ihop dem eftersom att han fortfarande kan ha spermier eller sånt att föröka sig med.. Men det är vad jag hört..
//Joanna
Mina hanor håller inte på så och dem är ej kastrerade, måste det hända alla hankaniner? Mina är ju nämligen lite onormala av sig xc
#7 Ne alla behöver inte hålla på att jucka och ha sig. Min förra dvv typ visste inte vad revir va och så brydde sig inte särskilt mycket. Om han såg en annan hane så var han som Ferdinand…satt vid sitt träd och åt på blommorna :)
//Joanna
#6 Ja, jag har läst och fått förklarat för mig av veterinären att det kan ta 14 dagar innan alla spermier dör, och den tiden har ju gått nu iaf :) Sen är väll frågan när hormonerna släpper… och det haniga beteendet.
#7 Tror Ramse är lite "översexuell", han har blivit i värsta laget efter parningen med Ophelia. Hoppas bara det släpper! Men som tur är ser han skillnad på kanin och annat, min fd hane juckade nämligen på både gosedjur och händer - ja det mesta!
#9 Haha ja… haft en kanin som försökte ge sig på dammsugaren men han var för liten :D
//Joanna
#10 Ja, vad kan man säga mer än "pojkar" (med en suck efter)? Haha :)