Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 1168 ggr
valorous.kid
0

bilder på sin/sina kaniner!! :P

nu tycker jag att vi ska ha en bildtråd!! okej? det enda du behöver göra är att lägga upp en eller flera bilder på din kanin och kanske skriva lite om den och så. lägg gärna upp videos om du vill Glad

Backy:

Backy är världens snällaste kanin som är lugn ochsnäll men har ändå energi!! han gillar att hoppa men jag har inga bra hinder så jag använder pinnar ;) då blir dom inte så höga :(

jag kanske ska låna ut honom till Avel ;P men inte utställningsavel då. mer kel, han har ett utmärkt temprament för kel ;))

han är wienertecknad, vita klor(förutom en då), stående örn och blå ögon(o.f.c.)…

AkaiTsuki
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Akkio

Min rexhane på snart 6 månader, han är livlig och älskar att springa runt och ha sig. Han älskar att busa och efter han har gjort någoting som han vet att han inte får så springer han iväg fort som vinden och hoppar glädjeskutt över att han har lyckats :)

Dock så är han en riiiktig man tycker han själv och gillar naturligtvis att skvätta och markera, jag vill kastrera honom för jag tycker det inte är någon vits att han ska hålla på med det, han kommer ju inte få tjej ändå ;)

Han har visat att han kan hoppa runt 40cm helt frivilligt så om jag får chansen kanske vi blir ett hoppteam om han inte blir lat efter kastering förståss x3

Ni får en bild där han ser nästan vuxen ut  ;)

//Joanna

Helgonsbarnet
0

Detta är Elsa, hon är en Lejonhuvad dvärgvädur på ca 1½år och är viltgrå manteltecknad.

Personlighet:

Hon är väldigt vänlig och kärleksfull mot både andra kaniner och människor, hon kan vara både lugn och den mest spralligaste.

Framtidsplaner:

Elsa är troligen dräktig och ska få små kaninungar till nästa månad.
Annars ser planerna ut att skutta runt i rasthagarna och lata sig,
troligen några utställningar framöver.

Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

Fridaaaa
1

Finns redan massor av såna här trådar?

Mina kaniner finns på min blogg. Orkar inte lägga upp alla 5 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

valorous.kid
0

sööööta!!! :*

Helgonsbarnet
0

Detta är Blitz en Dvärgvädur på ca 1½år hon är Brun zobelsiames white

Personlighet:

Hon är en väldigt bra avels kanin, väldigt lugn och älskar uppmärksamhet. Hon ligger hellst på sin sitthylla och sover om dagarna annars är det att skutta runt och gräva i buren.

Framtidsplaner:

Är fler kullar och att ta ut henne igen mot sommaren då hon avskyr kyla och hellst är inomhus på vintern.

Hon är riktigt charmig och konstig!

Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

valorous.kid
0

#5 :)

Helgonsbarnet
0

Detta är Freija hon är också en Lejonhuvad dvärgvädur som är ca 1år hon är med viltgrå manteltecknad och halvsyster med Elsa

Personlighet:

Freija är en helt underbar kanin, hon är lugn men endå sprallig.
Hon älskar att springa i terräng och att bli buren som en bebis(på rygg)

Framtidsplaner:

Är att ta fler kullar och ev börja träna hoppning (inte seriöst)

Hon är ingen modell iallafall!

Ps #6 Jag gillar dina trådar, riktigt kul med lite lekar och sådant :-)

Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

Gimbergsson
1

Först ut är Benjamin, mer känd som Benji. Han är en hermelinkanin, svart wienertecknad oddeyed. Han fyller 2 år i maj. Egenuppfödd.

Personlighet: Naturligt snäll och gosig men blyg och tar väldigt lite plats. Plockar man upp honom så kan man bära honom hur som helst, perfekt kanin för små barn att handskas med.

Sedan Vilgot, mer känd som Ville. Renrasig viltgul hermelinhane, blir 3 år i juli. Flyttade till mig vid 7 veckors ålder.

Personlighet: Ville är min Mr Perfect och har alltid varit det! Han är så otroligt speciell och han har en alldeles särskild plats i mitt hjärta. Han är lugn, mysig och alldeles alldeles underbar. En kanin som många är "avundsjuk" på, en kanin som de flesta som träffar honom vill ta med hem.

Min tredje är en liten pingla, Freja. Hon är en viltgrå wienertecknad hermelintjej. Hon blir 1 år i augusti så hon är alltså 8 månader gammal. Egenuppfödd.

Personlighet: Sprallig och hoppig är orden jag tänker på när jag ser på Freja. Hon har världens energi och är så söt i sin lilla minikropp! Hon är verkligen superliten för att vara 8 månader men vad gör det? Lika söt i alla fall!

Min nästa donna är Izabella, mer känd som Iza. En svart hermelinflicka som blir 4 år i maj. Hon har bott hos mig sedan hon var tio veckor gammal.

Personlighet: En pigg och framåt liten tjej, stor för sin ras men lika gullig i alla fall! Iza är en primadonna och ska ha allt som hon själv vill det, hon trivs bra ihop med andra kaniner och älskar att pussas.

Min sista flicka är Renesmee, mer känd som Nessie. Hon är nytillskottet till min lilla kaninfamilj. Nessie är lika gammal som Freja, alltså 1 år i augusti och har bott här sedan december månad. Nessie är en blandras av dvärgvädur och lejonhuvad kanin och är otter blå.

Personlighet: Nessie har störst personlighet av alla kaninerna och ska verkligen bestämma allt. Hon kan inte gå med andra kaniner och tycker inte om dem alls. Däremot så är hon mattes lilla flicka och är väldigt framåt och älskar att stå i centrum och bli buren och pysslad med. Nessie är även hon speciell och har blivit det på väldigt kort tid. Min söta sockertopp!

valorous.kid
0

#7 tack!! :) man blir så glad av såna kommntarer! :P

#8 men guuud!! älskar ville!! och Benji för den delen ;) är Freja renrasig? hon har så långa öron för att vara hermelin o.O jag älskar namnet Iza, jag föreslog faktiskt det förut i en namntråd, men då var det fulla namnet Isadora men Izabella är också gulligt!! XD min favvo är ändå Nessie, jag gillar fluffiga niner ;)

Gimbergsson
0

#9 Ja, mina niner är så söta! Ja, Freja är Iza och Villes unge så vad annars skulle hon vara? ^^ haha nä men varken Iza eller Freja är rastypiska men utställning är ju inget jag strävar efter heller utan fina individer :) Nessie är mitt fluffigull! :) Du har med en söt kanin! :D

valorous.kid
0

#10 tack ;) <3