När kan man introducera kanin för andra?
Jag vet att man i början inte ska låta kaninen träffa för många människor då den lätt blir stressad… Men när är det okej att bjuda in folk? :) Ska kaninen vara "tam" (alltså att den litar på sin ägare) innan?
Det är ju rätt sagt, efter 1-3 dagar när den vant sig vid dig så kan du ju ta med dig h*n till din familj eller någon.. Bara den först har vant sig vid dig:)
Lycka till!
Om personerna är lugna och inte är "på" kaninen så är det nog okej att få besök när hon är bekväm runt omkring i miljön och omgivningen.
Kanske ha på radion så hon inte bara hör era röster? eller TVn som lite träning men förstås inte på för hög volym
Min kanin är van vid det mesta ljuden förutom barnaskrik :)
//Joanna
#1 Aha, så det går så snabbt? :D Vill såklart inte stressa kaninen i onödan, men vill å andra sidan att den blir van vid människor så den inte blir rädd för främlingar liksom. 
#2 De är alla vuxna, så jag tror ingen skulle vara "omg en kanin! måste klappa hela tiden!", om man säger så xD
Dock är det en utekanin som bor (eller ja, ska bo) på balkongen…
Beror på kaninen. Men har haft folk här 2-3 dagar efter kaninen kommit hit. Men beror på vilka "slags" människor med: om dem är lugna, djurvana osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, då var det inte så farligt :) Trodde man skulle vänta i några veckor eller så! xD