Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 448 ggr
natha-mjau
0

Vad tycker ni om hennes kost?

morgon&kväll 1/4dl pellets 
kanske 1-2 dagar i veckan får hon örter istället för pellets på kvällen.

på pelletsen har jag vetegroddsolja på, inte varje dag utan då och då. när det närmar sig utställning har jag varje dag.

Hon får kanske 2-3 gurkskivor per dag, varierar.
När det finns får hon även lite persilja varje dag, men det har vi inte hemma så ofta. eller vad vi har hemma..
2-3 ggr i veckan får hon en halv morot eller mindre, vi har ganska små morötter. 
har även groblad hon får ibland.

Förrut fick hon pelletsen bello blandat med selective och cuni nature.
Idag sedan kanske 3 veckor tillbaka får hon bello utblandat med kanin&marsvin (blå påse) eftersom jag ska byta helt till kanin&marsvins fodret.

Ska även blanda ut med lite selective senare, eftersom jag har kvar foder ur påsen.

Tycker ni att det är bra utfodring, nått jag ska ändra på/lägga till?
ska jag öka eller mindska maten? det är en holländsk hona på 1 år drygt.
Idag väger hon 2.9 kg. hon har varierat ganska mycket i vikt den senaste tiden, men de närmsta veckorna har hon varit mellan 2,7-2,9 kg.

AkaiTsuki
0

Hur mycket vetegroddsolja lägger du på? Min rex väger lite mindre men kommer säkert upp i liknande vikt snart då han inte växt klart riktigt

Skulle gärna prova det :)

(Förlåt att jag inte kan komma med tips/tycke på foderstaten..)

//Joanna

natha-mjau
0

#1 har haft 1 droppa tidigare för att jag inte visste exakt hur mycket. nu har jag runt 2-3 droppar.
fick höra av en annan med holländare att hon hade 5 droppar, och det var tydligen inget farligt.

men jag tycker att det räcker med 2 :) så märker jag skillnad på pälsen efter ett tag

AkaiTsuki
0

#2 Hmm då kanske det beror på individen, ska snart köpa och prova :)

//Joanna

natha-mjau
0