Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2586 ggr
[squash97]
2

"Sprätter" med bakbenen? Normalt?

Jag passar mina grannars kanin och när man går ut med honom, har honom lös i sofan eller annat där han har mer plats än i buren sprätter han med bakbenen…? I varje språng liksom :/ Han sitter tyvärr i sin bur dag ut och dag in och äter för lite så jag udrar om han antingen har börjat förbränna musklerna i "bakpartiet" eller om han bara är så glad att ha mer utrymme?? :)

LMTninis
0

Jag tror att han är glad att kunna sträcka på sej, mina knainer brukar göra så när de har suttit stilla för länge :P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

natha-mjau
0

vet att det även kan betyda att de är missnöjda när de sprätter med bakbenen, eller vad de gör med dem :p

[squash97]
0

#1 Så bra, hoppas att han bara är glad… :) Han är ju så smal att jag inte riktigt vet om hans lilla kropp har börjat förbränna musklerna :/

#2 Hm, hans ägare kommer hem i dag eller morgon så han lär väl få sitta i buren dag ut och dag in igen :( Tänk vad bra om man kunde få veta vad de tänker ibland ;P

ellinor98
0

#3 menar du att kaninen aldrig får komma ut? :(

[squash97]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Iprincip inte :( Bara på sommaren och då bor han HELA sommaren i en liten "trekantsbur" på samma ställe så allt gräs tar slut och ingen tar ut honom på promenader… :( Nu när jag har passat honom har han fått komma ut en stund varje dag och så… Men å tänker inte hans ägare, de byter vatten typ en gång i veckan om äns det och fyller  på pellets när de behövs(inte ofta för han äter nästan ingenting) :( Hade jag fått honom hade han fått gå lös i mitt rum på dagarna(på vintern) och i en utebur på dagrna på sommaren :/ Men min mamma är så emot kanin att det inte går att diskutera med henne, hon säger bara blankt nej till allt som rör kanin och vägrar att ens tala om varför hon säger nej :'( Han är bara fyra år och kommer nog inte leva så mycket längre om han fortsätter äta så dåligt :(

ellinor98
0

vad söt! men det går väl att anmäla ägaren för enligt mig är det här ju djurplågeri! :(

Det måste vara rena paradiset för honom hemma hos dig! men om din mamma är emot kaniner, varför får du vara kaninvakt åt honom?

Lycka till med honom!

[squash97]
0

#6 De är verkligen trevliga människor så jag undrar hur det har gått så snett:( Antar att de tröttnat helt enkelt… Och barnen inser inte att de "plågar" kaninisen genom att vilja behålla honom :(

Mamma tycker inte illa om kaniner, hon tycker bara att de är tråkiga och tror att jag kommer att tröttna och att han kommer att få sitta i sin bur som han gör nu :'( Jag kan lova och svära och försöka bevisa för henne hur mycket som helst att jag inte tänker tillåta mig själv att tröttna men hon vill inte lyssna på det örat :(

Tack föresten till alla som hjälper mig här… <33

ellinor98
0

#7 hmm.. ok :) men lycka till men honom och kan du inte fråga föräldrarna varför de låter barnen behålla honom om de inte tar hand om honom? :)

[squash97]
0

#8 Tack, har inlett operation kanin här hemma… Det ända problemet är att mamma tror att jag ska tröttna och strunta i kaninen :( Det kommer aldrig att hända men det vill hon inte inse :/

ellinor98
1

#9 men försök att verkligen förklara att du aldrig skulle tröttna på kaninen, att du absolut skulle ta hand om honom på bästa sätt :) lycka till :)