Har fått någon dum skräck!
Nu är jag rädd för döden, inte för att jag ska dö utan om mina kaniner dör..
Då sjutton kommer jag också dö.. Jag bara tänker på det så ryser jag och , nej ajg kan inte beskriva det :(
Hur sjutton kan jag få bort skräcken? När jag sover tänker jag på Micki som dog och hur hon dog, och nu har jag börjat att tänka på t.ex när min fina Leo försvann när han var liten.. jag letade runt som värsta konstiga ungen och till slut hittade jag honom under våran grannes bil.. TÄNK om det hade hänt något, tänk om det kommer hända något..
:(
Tyvärr måste man ha det i tankarna att dem en dag kommer att försvinna. Det måste man ha i tankarna innan man skaffar djur överhuvudtaget.
Även om det är jobbigt så är det tyvärr så.
Man får ta vara på var minut man kan med sina djur och sina nära och kära :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja, men alltid när något av mina djur eller släkt/kompisar dör tänker jag på .tex: varför var jag inte med h*n mer?
finns alltid orsaker känns det som :(
#2 Ja så tänker nog många. Men som sagt, man får ta vara på var minut, mer kan man inte göra! Finns mycket man ångrar i sitt liv
#3 Stackars dem som dör, jag undrar verkligen vad som händer.. tänk om det var så att man fick ett nytt liv och alla visste det. Hur bra skulle inte det vara?
Sen i andra livet så är min kanin en männsiska x)
#4 Ingen som vet vad som händer efter döden.
Jag personligen tror inte på något liv efter det, men många tycker olika. Fri tolkning och åsikter:)
#5 Ja men då lever man inte, nu när jag är här här och nu så dör jag och försvinner bara… Aja, jag hoppas det är långt kvar bara det inte händer något.:)
Min första kanin (nåja, det var familjens…) var tvungen att avlivas för ett par år sedan när vi var borta på semester i Thailand. Så vi fick ett samtal av kaninvakten… Inget roligt sätt att få veta det på men som sagt, man måste ha med i beräkningen att de inte lever för evigt.
Och ja, det kommer vara jobbigt och tragisk när de dör. Men då får man försöka tänka positivt, tänka på de positiva stunderna och vara glad över de minnen man har. Det blir bättre med tiden.. :-)
#7 Oh nej :(
Ingen lever förevigt och så är livet.
försök att tänka på allt kul ni ska göra ist för att tänka på när kaninen ska gå bort så kommer de bli bättre. Jag hade själv så men jag tänkte inte på mina kaniner utan jag tänkte på min familj och vad jag skulle göra när de bara var jag kvar, jag fick ångest och grinade ibland på natten men sen började jag att tänka på hur lång tid de va kvar tills de händer och hur mycket roliga saker vi kommer göra tillsammans innan de tar slut så tänk på allt rolig ni kommer göra tillsamman. och om du får skuldkännslor när din gammla kanin dött så va med din kanin flera gånger om dagen så kanske du inte får skuldkännslor när den kaninen så småningom dör.
Hoppas de går bra för dig! Kram
Det finns inget liv utan död. Kolatomerna i din kropp har varit en del an en annan levande organism, och kommer i framtiden återigen bli en del av något annat levande. Livets cirkel :-). Var tacksam för varje sekund du har, och varje sekund du får dela med de varelser du älskar. Sörj dom som lämnar oss, men var inte rädd. Nu är nu. Det blir som det är. *kvällsfilosoferande*
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
när kaniner dör tänker man länge på när dom dog men efter ett tag så tänker du mer på vilken snäll kanin man hade
true story..
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
tack till er som har skrivit.. känns lite bättre:)