Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1140 ggr
[MiniPim]
0

Kritik till min hemsida!

Jag behöver KRITIK till min hemsida!

VIll ha en riktig profsig hemsida.. :I

Jag behöver kritik.. :)

[MiniPim]
0

Aynos.com

Fridaaaa
0

För rosa för mig ;)

Sedan tycker jag att det ska vara mer "markerat" runt header och runt meny, och inte ha samma bakgrund på menyn och headern som på bakgrunden, tror det blir snyggare då, men det är mitt tycke:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#1 Jag gillar liksom rosa, och ja det kanske är för rosa för vissa x)

Okej, det är de att jag inte förstår något med HTML och man måste kunna det för att ändra :s

ingen har nog lust att lära mig, är så trögfattad ..

AkaiTsuki
0

Det rosa var väldigt starkt och kanterna var väldigt hårda.
I de rubriker där uppe som man kan klicka och så kommer det nedåt en lista bör inte ha samma färg som bakgrunden

På texten vid rasen står det Renrasig dvärgvädur vilket jag tycker låter lite konstigt för är det en dvärgvädur 100% så kallas det dvärgvädur annars dvärgvädurskorsning eller liknande

Man brukar även skriva Aktuella kullar inte aktiva

Hur kaninerna bor borde inte vara i Övrigt

Detta är mina åsikter och du får tolka dem som du vill men jag menar inget illa :)

//Joanna

[MiniPim]
0

#4 Tack för ditt svar, det rosa vill jag ha kvar med tanke på att det var svårt att ordna det. Har dock fixat ''hur kaninerna bor'' och renrasiga dvärgvädurar och aktuella kullar x)

ks.gerbil
0

vill du ha en proffsig sida så får du ändra färgen till kanske hudrosa eller nåt sånt om du vill ha kvar rosan tror jag :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

dermot
3

Måste bara fråga… Var är Fidelis sitthylla? ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
0

#6 Haha, ska se vad jag kan gö :)

Fridaaaa
0

Måtten står fel ;) Man börjar med längd, sedan bredd och sedan höjd ;)
Skriver du som du gör blir det fel ;) Folk kan tro att du har olagliga burar:)

Och undrar med vart fidelis sitthylla är ;)

Fridaaaa
0

Sedan är inte å,ä eller Ö likt den andra texten i den rubrik/header ;)

moawi
4

Söt hemsida! :) Här kommer lite tips? på förbättringar (så som jag tycker och tänker):

- På headern står inte Aynos kaniner med, det tycker jag att du ska ha som rubrik för att det ska bli lättare för folk som är inne på din hemsida att komma ihåg dig :) Den andra texten kan du ju ha som underrubrik.

- På startsidan kallar du din uppfödning för "uppfödning", det tycker jag inte att du ska göra. Framhäv i stället det som är bra med din uppfödning så att folk bli intresserade. Att du inte är med i SKAF måste du ju inte ha med på framsidan. Jag menar inte att du ska dölja info på nåt sätt, bara framställa dig själv i god dager. (Jag menar inte att det är något fel på att inte vara med i SKAF, bara att du nästan får det att låta så).

- Att dina kaniner inte får med stamtavla kanske kan stå under Köpinformation istället?

- Skriv gärna Aynos med stor bokstav, eftersom det är ett namn. (Ett väldigt fint namn för övrigt, så självklart bör du framhäva det :))

- På köpeinformationen finns ordet "sjukt" med. Så kanske man ofta säger vardagligt, men på en hemsida passar det bättre med "väldigt" eller "mycket" eftersom det klingar bättre när man läser.

Eller kanske kan du istället formulera om det lite som kanske: "För mig som uppfödare är det viktigt att mina kaniner får det bra i sitt nya hem. När du kontaktar mig för att visa intresse för en kanin, berätta då gärna lite om vad du kan erbjuda den kaninen så att han eller hon får det så bra som möjligt." eller liknande. Då förstår man verkligen att du är seriös och köparen förstår att det är viktigt att även h*n själv är seriös, och förklarar sin seriositet för dig.

- Bara en sak att ha i åtanke: Tänk på att folk är väldigt lata. De orkar inte läsa långa texter, men de gillar bilder och text som går snabbt att läsa. Jag säger inte att det är jobbigt att läsa på din hemsida, för det är det inte alls (tvärtom), men jag säger det ändå då det är viktigt att alltid ha i åtanke. Lättlästa texter - gärna lockande rubriker m.m.

- Jag skulle nog gjort om kategorierna och flikarna lite. Så här skulle jag gjort:

Hem  Om mig   Djuren        Kullar     Köpa kanin

l                 l                l 
Kaninerna      Aktuella    Till salu
Andra djur     Planerade  Köpeinformation                                     Minneslunden  Tidigare

forts: **Tävlingar Kontakt
**

Bara ett förslag på hur man skulle kunna göra det lättare att navigera runt :)

- Läs igenom ALLT på hemsidan, jag hittar vissa stavfel som t.ex. välkommna. Det kan göra att sidan ser slarvigt skriven ut. Även slanguttryck som "sjukt" som jag nämnde ovan är viktiga att rensa bort.

Hoppas du får lite inspiration, och lycka till, ska bli spännande att se hur sidan utvecklas! Jag älskar att pyssla med hemsidor och tycker det är kul att se andras ^^

moawi
0

Åh, jag får det inte att se bra ut, det där när jag skrev förslag på hur du kan göra menyn… Men symbolen l är tänkt som vad som kan stå i scrollmenyn under. Bara det att det hamnade lite fel, så under Djuren ska det stå

Kaninerna
Andra djur
Minneslunden

Under Kullar:

Aktuella
Planerade
Tidigare

Under Köpa kanin:

Till salu
Köpeinformation

Hoppas du förstår :)

[MiniPim]
0

Tack! :)

Fridaakesson håller på i full fart med att leta efter en, vi fick ingen när vi köpte henne… vad kan man hitta sånna och hur ska jag skriva rätta mått ? :p

Bamse 08
0

#13 Finns på arken zoo om du har det nära Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[MiniPim]
0

#14 Det är nära som tur, ska höra med pappa så åker vi dit :D

[MiniPim]
0

Vad tycks om färgen nu? :)

Ska ornda lite mer :)

ks.gerbil
0

bättre men vill du få det proffisgt skulle nog en sådant färg passa HÄR den hun har på naglarna ^^

[MiniPim]
0

Vad tycker ni det ska stå på startsidan då? :s <3

[MiniPim]
0

#12 Tack för tipsen! :D

Har fixat lite nu, blev inte precis som du skrev men jag är nöjd med detta helst :3

ks.gerbil
0

Välkommen till Aynos kaniner! 

jag som ligger bakom detta heter **** och jag har min kanin uppfödning utanför göteborg (vänstra götaland)
Målet med uppfödningen är att bli medlem i SKAF för det mesta och sedan börja tävla. men just nu uppföder jag bara sällskaps kaniner (eller?). hoppas du hittar det du söker efter på hemsidan annars ta kontakt (du kan också ta kontakt om du har funderingar runt något).

hejdå!

något sånt kanske?

[MiniPim]
0

#20 Det blir jättebra, tack! :D

[aammE]
0

Såg ett faktafel!

"Förutom fri tillgång till mat och vatten får mina kaninen halm och hö varje dag.

Vatten är viktigast för kaniner.
Kom ihåg att alltid ge dina kaniner vatten & mat, även hö varje dag! "

Vatten och HÖ är viktigast för kaniner och det ska de ha fri tillgång på, pellets behöver de inte ha men man kan ge det som tillskott till vissa kaniner som antingen avlas på, tränas hårt eller har svårt att hålla hullet utan. Pellets bör man INTE ha fri tillgång på, en dvärgkanin ska MAX ha en halv deciliter om dagen.

[MiniPim]
0

#22 Okej tack^^

Fridaaaa
0

Sedan halm, det är ju inget nödvändigt :)

[MiniPim]
0

#24 Varför är hö såviktigt och inte halm egentligen? :p

[_hsleiufhbtv]
0

#25 hö är mat som är viktigt för tänder mage etc, halm är bomaterial, alltså strö ;)

[MiniPim]
0

#26 Mina kaniner liksom äter även halm. Skäms

[_hsleiufhbtv]
1

#27 det gör mina med ibland haha, fast dom sväljer aldrig utan bara tuggar sönder det ;) bra för tänderna iaf! Men dom äter hö också väl?

[MiniPim]
0

#28 Ja men dem är mer intresserade av halm än hö..

[aammE]
0

#29 Då bör du bara ge dem hö nu, det är ju ändå varmt ute, för det är inte lika nyttigt med halm.

Fridaaaa
0

Höet äter dem, halmen är underlag.
Så ge enbart hö om dem vill mest äta halmen.

Vincent...
0

tyckte att den var bra

HAHAHAHAHAHA…..

[MiniPim]
0

#32 Tack ;D

ks.gerbil
0

jag skulle ha svart text överralt + lite mer kursiverat :) men annar sbörjar det se riktigt bra ut :D

[aammE]
0

Jag skulle inte ha kursiverat, det gör det besvärligt för synskadade att läsa.

[MiniPim]
0

Tack! ;)

ks.gerbil
0

35# jag menade cursiverat :P jag vet inte vad det heter haha :P men för den delen kan synskadade tycka att det är svårt att läsa texten hon har nu oxå. Men då kan du behålla den du har minipim ;)

Fridaaaa
0

Man ser knappt menyn eller rubriken, vitt mot rosa = ingen bra kombination ;)

[MiniPim]
0

#38 jag tycker man ser bra, men jag vet inte heller hur man ändrar ^^

Fridaaaa
0

#39 OKej för varkens på datorn eller på min pojkväns telefon syns det bra, det försvinner liksom in i det rosa.

Eriikaa
0

Jag tycker det är riktigt fint med vitt mot rosa! :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
0

#41 Ja det är fint, men det ska ju vara lättläst med ;)

[MiniPim]
0

#41 Tack :D

#42 Tack, ja men jag vet inte hur man ändrar färg på texten heller.. ^^

Eriikaa
0

#42 - För mig syns det jättetydligt. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
0

#44 Okej konstigt. För jag har bra stor skärm och allting

[MiniPim]
0

#44 För mig också :D

ks.gerbil
0

Jag tycker oxå det kan vara bra att läsa…

[MiniPim]
0

::D <3

tack för hjälpen alla <33