Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1287 ggr
Jojsan
0

har någon en sån?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar ifall någon har en sådan sele som på bilden och ifall den är bra eller dålig… :)

de ser ut som om kaninen har ganska lätt att ta sig ur den men jag vet inte för jag har en annan slags sele. :)

KajsaM
0

Själv har jag inte en sån. Beror väl på hur mycke man drar åt. Men rekomedarar en sele som kan knäpper vid huvudet och vid magen. Kolla bild :)

Jojsan
0

aa, de e såna ja har :P

men om den ja visa bild på e bra (anligt andra som har sån) så kanske man skulle kunna prova ;)

Lotta_A
0

hm. vet en som har en sån där till sin iller. den fuknar prima.

twinnie
0

Jag andvänder bogsele. En aning knepig att få på i början, men jag tycker den är så mycket bättre!

KajsaM
0

Kanske det, har aldrig provat..

Jojsan
0

vad är bogsele?  vet inte vad dom olika selarna heter xD

Tina-A
0

#0: Hur funkar den där selen egentligen? Personligen tycker jag det ser lite ut som en "stryp-sele" om man kan säga det så. Om det är en öggla runt halsen som sen går bak och spänns vid ryggen :O Hu, jag skulle aldrig köpa en sån!

Ska man ha en liknande sele ska den se ut som Kajsas gör. Bogsele är väl liknande men lixom.. Stadigare? Hur man nu ska säga..

#4: Har du en bild?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojsan
0

aa, de var de ja oxå tyckte… :( därför undra ja om nån hade en sån… om nån tyckte den va bra å så…

myriis
0

Bogsele använder jag också. Det är en sån man bara spänner åt runt magen och sen "drar" runt halsen.. Svårt att förklara :P Här kommer en liten bild iaf.

Jag använder dock "knäppsele" (sånt som Kajsa har) till Candy och bogsele till Roxy. Främst för att Roxy drar mindre i bogsele (hon fattar inte när det tar stopp xD)

twinnie
0

Har precis en sån som #9. funkar mycket bättre på min galning eftersom han drar så himla mycket.

love_bunnies
0

Själv hade jag bogsele och hundkoppel(se bilden,inte så ful då)Kaninen springer nästan fritt så jag slipper springa efter den

love_bunnies
0

och det är bättre  med sån kppel för den slipper hänga och skrapa på marken

twinnie
0

#11 Blir det inte väldigt tungt för din kanin att ta sig fram eftersom kopplet är anpassat för hundar? Dom är ju mycket starkare och ka "dra ur" koppeltråden ur själva "behållaren". Men för en kanin blir det väl lite för tungt och dessutom rycker den ju till när tråden e slut. Tror inte det kopplet är alltför bra för kaniner ..

Fiona
0

#11 håller med dej de blir väl tungt för ninen? Men vet baara att de är förbjudet på hopptävlingar och de måste ju vara för de inte är bra för kaninen?!

här kmr en bild på min kanin maja och henne sele;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

twinnie
0

#14 Precis. Visste inte att det var förbjudet på hoptävlingar, men där ser man. Måste vara för att det är skadligt .. Vad fin Maja var :D

En bild på Moses med sin Bogsele + 2,5 meter koppel som vi nyligen införskaffat :D Allt går i vitt just ni ;)

Fiona
0

#15Tack ;D ska köpa ett längre koppel mitt är alldeles för kort, tänkte mej ett 3 meters;P Din kanin var oxå väldigt fin D) lejonhuvad va ? har oxå en sån:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

myriis
0

#14: Anledningen till att det är förbjudet på hopptävlingar är för att ett "rullkoppel" alltid ser spänt ut, linan är alltså alltid rak. Då syns det inte om förare "lyfter" sina kaniner över hinder med kopplet ;p

Matilda_91
0

#15: Ett rullkoppel funkar finfint och blir inte alls för tungt för kaninen. Det är absolut inte skadligt.

Fiona
0

#17 & #18 okej tack men verkar vara tungt men om du säger de så ;P

Jenny

JossanH
0

#19 jag använde rullkoppel på min förra kanin och det gick prima, finns ju olika storlekar så man får köpa ett för mindre hundar.
använder rullkoppel till mina illrar och den ena väger knappa kilot under sommaren och det är absolut inga problem för dom!

Sajtvärd på Iller.ifokus

twinnie
0

Fick bara känslan av att det blir tungt när det ska rullas ut. Men dåså ;)

[Niike]
0

Har också haft rullkoppel till mina niner, det funkar utmärkt! :) Jag har en sele som man knäpper runt hals och mage. Har också en gammal bogsele som ligger och skräpar någonstans, använder den aldrig. Men ska nog pröva den snart. :P

Fiona
0

#21 håller med dig, men men..

Jenny

ciss
0

Jag vill ha ett sånt där bogsele som Tilda har på Moses. Vars har du köpt det? Sååå fint! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Jag har rullkoppel som är tillför katter :)

Jojsan
0

#24 det finns typ nån hemsida… hmm… vad hette den nu igen… nån annan som vet?

Flippa
0

#15 Hur sätter man på en bogsele? Jag sak köpa en sån till min lilla kanin.Hon drar väldigt mycket

myriis
0

Nu kom jag på vad det är för sele du menar!
Jag tror det är ett bröstsele. Jag tycker inte att Candy som provat hade lätt att ta sig ut, men hon kände sig "friare" i det.

annaforsgren
0

Jag annvänder ett rullkoppel till min kanin som är 5 meter långt, det är inte så tungt att dra, han skadar mindre av det för att jag slipper dra i kopplet så mycket när han springer så fort.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

SaraB
0