Pris på renrasiga hermelin ungar?
Hej! Fick för en vecka sedan tre ljuvliga hermelin bebisar av varierande färger, ska försöka lägga in bilder snart(funkar inte från telefonen) Undrar vilket pris som är skäligt och vilka färger de har? Vad de heter alltså! ;-) Mamma: ettårig hona, första kullen färg-bourgogne, härstamningsbevis Pappa: tysk import, öronmärkt men utan papper, utställd 96p (Tyskland) Unge 1: vit med svart runt ögon och på öron Unge 2: vit med svartbrunt runt ögon och öron samt enstaka prickar på ryggen (wienerfärgad?!) Unge 3: vit med stora svarta fläckar på kroppen Nå vad tror ni? Om färg och pris! ;-)
300 kanske?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
De kommer alltså inte ha stamtavla om jag tolkar det rätt?
För min blandras betalade jag 150, och för min renrasiga (dock lejonhuvad) betalade jag 200. Man får ju inte jättepengar, men jag skulle väl säga någonstans mellan 200-350.
Jag tar 500-650kr för ungar med stamtavla som ser lovande ut. 450kr för mindre lovande.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Om de är utan stamtavla men renrasiga så tycker jag ca 300kr är ett bra pris.. :)
Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
melan 200-250kr är nog ett bra pris
Alltså om de hade haft stamtavla (och ser lovande ut) så är det lättare att sätta ett högre pris. Vissa atar jättebilligt för djur utan stamtavla, andra tar dyrt. Om ni ser skillnaden här Lina R tar ca 450 för sina utan stamtavla ochNinjapig tycker att 300 låter rimligt. Det är ju en smaksak, också Vilken ras? och pälstyper kaninen har ;) en Dvv med Satin/Rex päls kan lätt gå över 700-800kr medans en med vanlig päls kanske bara går på 500-600kr.. ;)
Jag tycker att 200-300kr är rimligt.. :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
En tysk 96a är ungefär som en svensk 94a också :)
Jag tycker att man ska ta betalt för kvalité. Det är helt orimligt att "hemmauppfödda" är billigare än grossistuppfödda från djuraffär.
Så ta en titt på vad dom lokala djuraffärerna tar för sina, och lägg på en hundring eller så (om det är rimligt, över 450kr för icke-stamtavla är svårt att få om det inte är satin, rex, satinrex, teddy eller vitörat).
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se
Tack för alla svar låter som att jag hade rätt tanke när jag tänkte ta 300 för dem! Tycker oxå att man ska ta betalt för fina renrasiga djur istlt för massuppfödning som leder till att djuren till slut skänks bort… Blocket har allt för många sådana annonser…
200-300 kr hade jag nog tagit :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förresten ingen som kan gissa färg?
bilder?
/Lina R
www.ronnbacks-kaniner.se