Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 748 ggr
amanduss
0

(K)Kastrerad hankanin

Hejjsan

jag söker nu en kastrerad hankanin till min lilla hona
Ras spelar ingen roll bara han är snäll och go!

Har du någon som skulle kunna passa min lilla hona?

Har hört av olika uppfödare att man inte kan sätta ihop två honor därför söker jag hane

Du är otroligt saknad! <3

dermot
0

Vart finns du någonstans? Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

bustjejen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar också var du finns någonstans.

Vi har en viltgul liten hane som vi fram till för några dagar sedan trodde var en hona. Könet var till och med kollat av uppfödare, men det kan tydligen bli fel ändå…

Nu har vi 2 hanar, vilket inte kommer fungera i längden, så att vi måste lämna bort lilla Skorpan (som han hette som hona). Skorpan är född den 21 januari, och är dock inte kastrerad. Han är en "dvärgkanin", enligt de vi köpte från är föräldrarna hermelin- rex blandningar, men han ser varken hermelinaktig eller rexaktig ut, så rasen låter jag vara osagt.

Han är iallfall otroligt snäll, charmig och kommer gärna fram till dig och hälsar när han är ute. Är väldigt snäll och go med vår andra kanin, men vi vågar inte behålla 2 hanar, utan vi måste byta Skorpan till en hona.

Jag bifogar en bild på sötnosen

amanduss
0

Jag finns i jönkping! 

#2 Åh vilket charmtroll han är :)
Min hona är ju 8 månader, men det kanske funkar att sätta ihop dom två..
Va finns du?

bustjejen
0

Vi bor strax söder om Göteborg. Transport skulle säkert kunna lösas på något sätt.

Det viktigaste för oss är att han hamnar hos rätt person och att han får det bra.

Det är bara två små problem: Min dotter som äger kaninen vill helst att han kommer till någon i närheten av oss, men det är inte alltid så lätt. Hon måste godkänna att han flyttar till Jönköping, men det är säkert ok om hon ser att han får det bra.

Andra problemet är att han inte är kastrerad. Kastrering hos våran veterinär kostar 600 kr. Vill du att vi kastrerar honom så får du betala för honom. Okastrerad så kostar han ingenting.

Han är rikigt riktigt söt, och skulle säkert bli en bra kompis till din hona :-) Vad är hon för ras?

amanduss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kastrering behöver ju inte vara nödvändig än.. om Tindra tycker d e ok ;) Får läsa lite , man kanske kan vänta nån månad eller två innan, de ska ju inte va för små när man gör det :) 

Jo klart man vill ju se hur de har det! :)
Hos mig kommer han precis som Tindra att får hoppa omkring dygnet runt i lägenheten :) Och jag skulle självklart kunna mejla över massvis med blider på honom (och Tindra om dom ee jämte varandra ) :)

Tindra är en Dvärgvädur :)

bustjejen
1

Med gud så söt hon var :-). De skulle helt klart bli jättesöta ihop!

Jag ska prata med resten av familjen ikväll om detta. Min dotter skulle säkert tycka det var bra om du mailade massa bilder.

Skorpan har varit i princip helt rumsren hos oss. Aldrig kissat utanför buren, där han har en kanintoalett som han använder. Aldrig bajsat heller, förutom någon enstaka plutt någon gång :-)

amanduss
0

Åh längtar nu till besked :)

Popstar
0

Hej!

Jag kommer ha en kull leveransklar vid midsommar ungefär, dvärgvädurar.

Lämpade för både hoppning och kel och förväntningar på riktigt coola färger finns. Ifall du är intresserad får du gärna maila mig, jag kan fixa transport till princip överallt.

MVH Anna Odenbrand, annao_98@hotmail.com

amanduss
0

#8 Hejjjsan! 
har mejlat dig nu :)

amanduss
0

Tar fortfarande väldigt gärna emot förslag! :)

Clariiz
0

Jag driver ett omplaceringshem och har två underbara killar som gärna vill ha en ny chans i livet! Titta in på hemsidan - www.skorpans.webs.com

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

bustjejen
1

Hejsan.

Nu har jag pratat med min dotter och hon har sett den fina bilden på din kanin.

Om du är intresserad så får du gärna ta över vår lilla Skorpa. Jag har mailat mitt telefonnummer till dig, så om du vill får du gärna ringa. :-)

amanduss
0

Putt :)

Viccan92
0

Jag har en kastrerad fransk vädur hane. Han är tre år. Han är snäll men lite jobbig att lyfta då måste man ha honom uppochner. Han är otroligt orädd och framåt. Väldigt matglad.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

amanduss
0

Tråden kan tas bort nu :)