Hjälp med ihopsättning
Har precis köpt en hane som såsmåningom ska sättas ihop med min hona som är 7 månader. Hanen är ungefär 8 veckor. Dom har nu stått i sina burar bredvid varandra i några dagar.
Idag skulle jag låta dom lukta ordentligt på varandra, först hade jag båda under mina armar och då brydde de sig inte om varandra. Sen la jag båda i min säng(där endast hanen har varit innan). Hanen var mtycket försiktig och ville gosa med honan och visade undergivenhet(?). Men min hona attackarade och bet honom två gånger…
Kommer hon fortsätta vara såhär? Eller finns det någon chans att jag såsmåningom kan sätta ihop dom?
Letar desperat efter hjälp eller sätt att få henne att acceptera honom…
Är hanen kastrerad?? O,o
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jag ska kastrera hanen när han blir äldre och redo för det
#3 Då tycker jag du kan vänta med att släppa ihop dem. Finner ingen anledning att riskera att ha de ihop, han kan vara könsmogen även om han är såpass liten. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#4 Hur länge ska jag vänta då? Kommer dom aldrig kunna gå ihop?
Du kan inte inte ha dem ihop.
Ska hanen kastreras? För ca 4 veckor efter kastrering kan du testa att ha dem ihop, men inte före dess
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja han ska kastreras och hade tänkt vänta 1 månad efter kastreringen så att det inte "råkar" bli en PARNING.