Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 744 ggr
moa.lind
0

2 kaniner tillsammans,lite frågor..

Jag har en kaninhona på 11 månader,och jag funderar på att skaffa en kompis till henne(kastrerad hane på 2 år),jag har för mig att buren är 200*50*50 (utebur)

*Är det nu så att man får ha 2 kaniner under 3kg i en så stor bur?

*Innan man presenterar dom för varandra så ska man ju ha kaninerna i varsin bur bredvid varandra i nån/några dar,Måste jag köpa en till bur till då?Eller kan jag sätta ett nät(eller något liknande) emellan dom och dela upp buren eftersom den är såpass stor?

Som jag sa så är hon en utekaninoch att köpa en till bur för ca 500 och uppåt har jag nog inte råd med,jag är bara 12 år,och mina pengar tod slut när jag köpte en kanin och bur för 800,och nuhar jag inte så mkt kvar,Men jag är jätte tacksam för svar!

Ps.Visste inte vilken grupp jag skulle välja..:D

LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World

Zvintos
0

Tragiskt nog så är det lagligt med 2 kaniner under 3kg i en bur som är 100x50x50cm.. Så 200x50x50cm är alldeles ypperligt!

Du kan dela upp buren om du vill, eftersom den är såpass stor. Då blir den laglig åt båda.

moa.lind
0

Tack så mkt för svaren!!Ja 100x50x50 är väldigt litet!Jag ska gå ut och mäta för jag är inte helt säker på att det är det,om jag delar upp den då så ska jag ju bara ha det så i nån dag iaf.Men tack så mkt för svaren!

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World

moa.lind
0

Jag mätte buren och den var inte 200x50x50 utan den är ungefär 150x55x55,Så om jag går på vad ni tycker och inte på vad som är lagligt.Tycker NI att det är ok att ha 2 kaniner under 3 kg i en bur med det måttet?Jag vet att man får det.Men jag vet inte om det är för litet så vad tycker ni.Buren är då handbyggd av dom vi köpte den av.Så det var lite konstiga mått..

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World

moa.lind
0

Nu är det så att jag hittat ett gammalt "skafferi/skåp" som fanns i köket när vi flyttade in,nu står det i förrådet och skräpar.Det skulle man kunna vända på,så jag mätte det och det var 180x60x60(troligtvis lite större,eftersom mitt måttband är knäppt).Med ben på den och en "dörr" så blir det ju bra!Tror ni det skulle funka?

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World

moa.lind
0

Funderar på om jag skulle flytta skåpet till garaget och kolla på det innan mamma kommer hem?

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World

moa.lind
0

Haha,jag skriver med mig själv,men ska försöka tänka ut nåt sätt man kan ha en träskiva eller nåt sånt att sätta imitten och dela upp den ifall dom skulle bråka!

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World

smillasol
0

Det funkar säkert perfekt ;) Lycka till med allt :)

moa.lind
0

#7 Tack :)

LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World