Burbygge på G
Jag och min mamma satt och tänkte imorse.. Hade sett en cinchilla bur på blocket. Då kom mamma på att vi kunde bygga om 2 av mina 3 garderober till en 2-fackare :) Så nu ska jag bara skissa lite på hur den ska se ut.. Med bolåda osv. Så sätter vi igång sen! Ska bli riktigt kul. Får se om båda facken kanske får två våningar. Dom kaniner som ska bo där är; min gotlandskanin hona, Hemi och hennes son (gotlandskanin/lejonhuvad dvv), Hedvig.
// MT ♥
Roligt, lycka till! Ser fram emot bilder ;P
Kul!
Bilder sen!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Garderober kan bli jättebra burar, se till att måtten blir nog stora bara :). Till en gottis behöver den vara ganska stor, en vanlig garderob som ligger ner är lagomt.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Ska bli jätte kul att följa detta!Det ska bli jätte kul!
LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World
#3 Garderoberna i detta lägge kommer förmodligen stå upp.. Alltså 2st bredvid varan och ungefär 2-3 våningar i varje fack :) Då är de även enkelt att göra om till fler fack om de skulle behövas.
// MT ♥
Tänkte annars.. Om garderoben ligger ner så blir de så lågt i tak ;P
// MT ♥
#5 Tänk på att varje våning måste ha godkända mått, det är alltså inte den sammanlagda ytan som räknas.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#7 Jo, ska kolla det oxå :)
// MT ♥
Om en garderob ligger ner (standardgarderob) så blir burmåtten 200cm x 60cm x 60cm. Fungerar inte stående för någon kanin.
Dubbelgarderober i vanligt mått (100x60cm) fungerar endast till dvärgkaniner om man har dom stående.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Happ… Där förstördes våran plan… Får hitta på ngt annat då.
// MT ♥
Om garderoberna står upp blir måtten 120x60x60 på en våning. Och vi kommer ha 2-3 våningar i varje fack. Borde de inte funka då?
// MT ♥
På gränsen skulle jag säga. Det blir ju minimimått. Visst det finns flera våningar, men kaninerna kommer aldrig kunna ta fart och hoppa/springa inne i buren. Med så stora kaniner tycker jag att du ska göra en stor våning istället.
/Karin
#12 Okej.. Har faktiskt fått en ide på en/två liggande garderober.. Tycker dock att takhöjden blir lite liten..
// MT ♥
#13 Du måste ha minst 60 i takhöjd (om du inte redan visste det)
/Karin
#14 De visste jag.. Men ska se om vi hittar några garderober som är mer än 60 ;)
// MT ♥
#15 tror de är billigare då att köpa virke och bygga själv … då får ni exakt dom måtten ni vill ha
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Kom idag på att vi har ju ett ställe i ladugården som de har varit kor i xD Haha, ehm ja.. Så där ska kaninerna få bo till hösten [?]
Fast först måste vi få bort all isolering som ska ner till stugan, vilket blir till sommaren skulle jag tro.
Vet dock inte vilka mått de är, men ska mäta när de går att ta sig in där.. Annars finns det tre spiltor.. Så där ska mor och son bo. Och kanske en annan hane :) Absolut inte tsm! Kanske mamman och sonen.. [ska kastrera sonen när han blivit nog gammal att göra de]
// MT ♥