Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 781 ggr
anonymus001
2

Hur ofta/mycket har du ute din kanin?

Efter som det är mycket tjafs om hur mycket man har ute sin kanin så startar jag en tråd om det istället så man kan diskutera! Glad

(visste inte vilken grupp det skulle vara i)

Nellie007
0

Själv så har jag ute min kanin olika varje dag. Men nu när det blir varmare så är hon ute varje hela dagar i sin rastgård och sen går jag ut i sele med henne minst en gång i veckan.

atlanta
0

Mina är ute minst en timme varje dag i köket och nu när det är skönt ute ska de få vara i sina rasthagar uet när jag är hemma så då blir det ännu mer.

svartkanin
0

Jag har ute mina kaniner minst 1 timme om dagen i sele eller Hage oavsätt väder och vind.
Sen så hopptränar jag ca 1 gång i månaden och hopptävlar ca 2 ggr i månaden och ibland oftare.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

dermot
0

Så länge och ofta som möjligt, men minst 3-4 timmar per dag:)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[toftaholmskaniner]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje dag om de inte inte har en kull eller inte vill vara ute. Bor ute dygnet runt hela sommaråret.

LMTninis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina är ute i rasthagar eller beteshagar minst 2 timmar varje dag, om vädret inte tillåter detta så får de springa runt i hästboxarna i några timmar i stället. Nu när snön är borta så har jag börjat komma igång med hoppträningen lite smått oxå, så de går i sele minst en gång i veckan oxå! På vintrarna är de mest i hästboxarna och får bara gå i sele nån gång ibland, om det inte är allt för kallt så få de vara i rasthagarna i ungefär 1 timme lite då och då oxå.

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

[EllenAlicia]
0

Från jag kommer hem till kl 6

Stiinisen
0

Mina kaniner är ute minst 1 timma var i sele per dag.
Sen har 2 utav dom en gigantisk rast Hage ( dock inte öppnad hela tiden )
Sen har dom sin rasthage öppnad från klockan 5-7 ( kvällen )

Den andra kaninen ( har 3 stycken , 2 bor ihop 1 bor själv ) har en rast Hage på 10 kompostgaller som han får vara i , under uppsyn.

+ 2 gånger i veckan hoppträning.

Tycker det är rättså bra med Motion. Flört
kommer bli mer med tiden , då det bästa mina kaniner vet är att få springa osv. :)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/