Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 1463 ggr
Zvintos
1

Beställa foder + örter från Tyskland

Har blivit inspirerad utav Lina R och har tänkt att blanda ihop mitt eget foder utefter hennes recept. Kommer alltså att beställa från Tyskland. Problemet är att jag har såpass få kaniner att det för mina tar minst ett halvår för de att äta upp en 15kg säck med foder. Detta som kommer beställas kommer att bli mer än så. Om det är någon som är intresserad av att dela på det, så får ni gärna PMa mig.

Fodret kommer innehålla Pre Alpin Wiesenflakes, Lusernpellets, diverse örter, torkade blommor etc. Exakt pris håller jag på att kolla upp.

Edit: Kanske skulle varit smart att skriva att jag bor i Kumla, dvs nära Örebro.

Bruden-Mbuti
1

om du gör färdiga påsar på tex 1kg,5kg osv kan du sälja via din hemsida el på olika annonssidor tex zoonen,blocket osv.

lägg på för porto och lite för ditt extra jobb. emballage och påsar etc måste du också ta med i beräkningen.

jag är beredd att prova på en liten påse först för å se om mina två gillar fodret.

lite synd är det på avståndet då posten är så dyr nu för tiden.

Zvintos
0

Det är ett alternativ, att sälja mindre påsar. Men som du skriver är frakten såpass dyr att det för mig känns dumt att sälja såpass lite såpass dyrt. Enklast är om någon i närheten vill vara med att dela, alt hämta upp det på någon utställning.

[_hsleiufhbtv]
1

Är ev intresserad, vill ha något att blanda ut mitt nuvarande foder med, men vill veta exakta priser först :) och sen beror det ju på var du finns, då jag finns i Skåne..

gaabriellaaa
0

#3 vet att hon bor i Kumla (Örebro-hållet) men det kanske går att lösa ändå ….. Även jag skulle också vilja veta pris :) behöver inte vara ett exakt utan bara ett ungefärpris.

Skogsdalens
0

Måste bara få fråga, vartifrån är det du beställer? :) Från Tyskland vet jag, men finns det någon hemsida?

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Då borde det gå att lösa då pappa är lastbilschaufför och kör genom Örebro lite då och då :)

[aammE]
0

Ska också göra detta, fast ska även ge mina andra djur av örterna så för mig kommer det lätt att gå 15kg själv.

Zvintos
0

#3: Har räknat ut vad kilopris är och för min del har jag ingen som helst önskan om att gå plus för det, eftersom jag främst vill beställa hem det för min egen skull men inte vill att det som mina inte äter upp går till spillo. Kilopris ligger på ca 15-20kr, ingen frakt inräknad. Frakt hamnar på ca 50-60kr/kg.

#5: Kommer beställa allt från http://futterkonzept.de/. Glad De hade en hel del bra där och fördelen är att örterna säljs främst i 100g eller 200g, jämfört med någon sida från Sverige som enbart sålde örter odyl i 15kg..

Zvintos
0

#7: Den här blandningen kommer vara långt över 15kg. 15kg är för mina inga problem. Men allt som allt hamnar det på runt 50kg, då bland annat wiesenflakes, lusern och en säck till ligger på 15kg vardera. Därav att jag gärna ser att några fler är med och delar. Tungan ute

[aammE]
0

#9 Bor du nära Göteborg så är jag gärna med, men har för mig att du inte gör det?

Zvintos
0

#10: Tyvärr bor jag i Kumla, dvs Örebrotrakten.

[_hsleiufhbtv]
0

#8 då är jag intresserad :) hur många kilon blir det för min del ca då?

sskaniner
0

är det alltså istället för pellets eller? haha är trög idag så ursäkta om det står någonstans som jag missat;)

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

Zvintos
0

#12: Tja, hur många kan du tänkas vara intresserad utav? Glad Jag tar nog själv runt 15-20kg och har en till som ev vill prova, men vet inte hur mycket han vill testa. Men det är ju åtminstone 30kg "kvar", så att säga.

#13: Ja, denna blandning är istället för pellets. Glad

[_hsleiufhbtv]
0

#14 vill nog också ha en 15-20kg jag med :))

Zvintos
0

#15: Du kan PMa, så ska jag sammanställa hur många vi är. Tror vi är tillräckligt många denna gången nu. Glad

[aammE]
1

Hur mycket gick frakten på för dig?

Zvintos
0

#17: Det beror på hur pass stor förpackning. Men räknade på att runt kilot går på allt mellan 60-80kr, på ett ungefär.

atlanta
0

#18 Om du beställer hem igen är jag intresserad men just nu har jag precis köpt 10 kilo och har bara två kaniner för tillfället så vi klarar oss ett tag.