Tappar päls på benen..
Min kompis kanin har börjat tappa päls på ''halva benen'' (om vi tar t.ex. på oss människor, från armågen till axeln) Så det är bara halva benen.. Jag har själv inte sett kaninen mer än en gång och det var i Tisdags FÖRRA veckan, då såg han ut att må jättebra. Bra med vatten, hö, stor bur, cutter och allt sånt.. Han är i bra kondition o,s,v. Min kompis har börjat bli lite orolig.. Vet nån av er vad det kan vara?? O,o
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Kan vara mjällkvalster. Borde kollas upp så fort det bara går! Har hon fler kaniner är det oerhört smittsamt.
Eventuellt kan det vara kraftig fällning också. Min hane fällde så kraftigt i höstas att vi tog oss ett besök till vetrinären, men det var som tur inte mjällkvalster. :)
Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com
Tack för det snabba svaret!:)
Som tur är så har hon ''bara'' honom..
Hon har en vet. tid (en vanlig koll, som görs då & då) Så de ska passa på att kolla det samtidigt.
/ Cornelia Andersson,
Okej men det är ju bra iaf.
Okej bra :) Låt det inte gå för länge bara, speciellt inte om han är utekanin.
Mvh Linnéa
Han bor i deras källare (ne, han är inte ''forever alone'', de är nere och pysslar med han dagligen), under vintern, men under sommaren bor han utomhus, de håller påatt ''vänja'' honom vid att vara utomhus för detta året nu..
/ Cornelia Andersson,
Okej. Men det är ju ändå inte särskilt trevligt för varken kaninen eller ägare :(
Vet inte, men tror att jag har hört att det kan smitta till människa..!
Mvh Linnéa
Ok, jag säger till heneimorgon, i skolan..
/ Cornelia Andersson,