Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 842 ggr
Smågrå
0

Hjälp med färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svart, järngrå eller mörkblå ? Föds en enfärgad unge med rosa mage?

Smågrå
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att den ena ser lite ljusare ut än sina syskon ?

Zvintos
0

Kan vara antingen viltgrå eller ex svart otter. Vitt i öronen och vitt på magen innebär viltzoner och den är således inte enfärgad. Vilka färger har föräldrarna?

Smågrå
0

Järngrå/viltgråmantlad/white blå

Zvintos
0

Så ena föräldern är antingen järngrå mantel eller viltgrå mantel? och andra white blå? Eller hur menar du?

Smågrå
0

Förlåt om jag var oklar, modern är järngrå mantlad och hon har endast järngrått och viltgråmatlad i sin stam. Fadern är och har endast white blå.

[Luppa]
1

Mitt stalltips: Vänta ett par dagar så pälsen hinner växa lite. Omöjligt att säga just nu, om man inte vet vad man kan vänta sig.

Smågrå
0

Gällande modern så är det endast det jag kan se i hennes stamtavla, men den går ju inte så långt bak i generationer. blåmatlat har funnits på rasen hos hennes föräldrars uppfödare, så kanske att hon har det i anlagen (hoppas).

Smågrå
0

Jo Petra det är det enda säkra men det är ju ändå roligt att få fundera lite och höra andras tankar o erfarenheter :) Snart skuttar dem omkring och har sina individuella färgställningar och personligheter, men det är ju lite det här som är tjusningen med smått åxå… att vara så nyfiken och förväntansfull :)

[Luppa]
0

#8 Hehe, jo det vet jag hur det är ;)

Efter en viltfärgad och en white BÖR det bara bli vilt, om inte den viltfärgade har enfärgsanlag.
Jag är väldigt dålig på hur järn funkar, så det ska jag inte uttala mig om…

Smågrå
0

Det lutar åt att gänget blir svarta och järngrå i ensfärgat o mantlat.