Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 465 ggr
[MiniPim]
0

Kastrera en hona?!

Min mamma är lite konstig, hon undrar om man kan kastrera en kaninhona? Inte för att vi ska göra det men vi ska kanske köpa en kaninhona och den ska inte vara ''kastreerad'' enligt henne.

Så jag undrar faktiskt kan man kastrera honor?

dermot
0

Ja man kan kastrera honor. :)

Varför vill ni inte ha en kastrerad? Skulle tycka det vore super om man hittade en sådan. ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

AkaiTsuki
0

Fast det heter sterilisera om jag har rätt :)…förhoppningsvis

//Joanna

dermot
0

#2 Njä, vad jag har lärt mig så heter det kastrera när man "tar ut allt" och sterilisera när man bara "stänger av". Eller något liknande… haha :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
0

#1 Vi ska kunna avla på den i framtiden ^^

Men okej :)

zezagena
0

Kastration kan göras på honor o rekomenderas för att förebygga cancer i livmoder/äggstockar men är ju ett större ingrepp än på en hane. Sterilisering tar ju inte bort könsdriften utan endast förmågan att fortplanta sej Flört

Fridaaaa
2

#2 Nej. Kastrerad är om dem tar bort allting, alltså hela livmodern osv. Steriliserar tar dem bara bort viss del för att dem inte ska bli dräktiga men finns liten risk då (minimal dock men finns där) att dem kan bli dräktiga ändå.
Kastrera heter det ju även på hanarna när man plockar kulorna på dem. Sterilisera kan man göra med en hane med, då "stryper" man bara sädersledarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

Jaha, tack :)