Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 2122 ggr
pandabjorn
0

OT Vad vill du bli ?

Vad vill du bli när du blir stor ? =P

Romana_12
1

Veterinär eller Bonde ;) Vill säkert mer men kommer bara på dom just nu =)

Ync
0

Svår fråga, just nu vill jag bli något med djur elelr frisör.
Men jag kommer säkert att ändra mej, jag kanske bli läkare när jag blir stor :)

Sotis
0

Vetrinär, eller ridlärare :)

sputtnick_plexus
0

Vetrinär eller ridlärare :)

Denna kommentar har tagits bort.
Jennie104
0

Fotograf!!!! eller nått mer djur :D

SmulanSunny
0

Vad pinsamt..jag vill bli advokat eller kanske kriminaltekniker eller rättsläkare (CSI! ;D) Lite udda kanske ;P

twinnie
0

#7 Pinsamt? Det är ju jättespännande! Skulle också vilja bli kriminaltekniker om jag vågade röra döda människor xD

Jag vill & ska bli veterinär. Finns inte en chans att jag inte följer min största dröm.

jees94
0

Jag ska jobba med djur.. Fast vet inte med vad..

M;en ska iallafall söka in på sala

Miiah
0

jag vill bli psykolog eller något liknande :D

pandabjorn
0

Jag vill nog bli fotograf =P Vilken sorts fotograf vet jag inte…

Zvintos
0

Barnmorska ^^
Så har 4,5 års pluggande framför mig sen.

Little
0

Djur & Naturfotograf och ev, Webbdesigner :)

SmulanSunny
0

#8 Vet inte om jag vill bli rättsläkare egentligen. Hålla på att skära i döda människor X)

BlackTear
0

Oj, uhm, jag vet inte..
Det enda jag tänkt på är att försöka klara grundskolan och förhoppningsvis även gymnasiet. Mer vet jag inte..

lilljojjan
0

jag vill bli arkitekt…. osäker på stavning xD

Sandra-
0

Har velat bli djursjukvårdare i hela mitt liv typ.. Men nu vill jag inte bli det längre och har ingen aning om vad jag ska välja till gymnasiet. Men det lutar åt frisör just nu iallafall. :)

senna
0

något med djur, eller fotograf.

emmsaaan
0

#9 Sala? Menar du Ösby? Där bor jag :)

Jag har PANIK. Vet inte vad jag vill bli & om några dagar så ska man söka.

pandabjorn
0

#16 haha hur ska det gå om du inte äns kan stava till ditt yrke xD

sputtnick_plexus
0

intressant tråd! :)

Ellen95
0

Ridlärare,eller kanske ha ett stuteri och föda upp hästar^^

johanna_loveAnimals93
0

Jag vet inte.. Vill jobba med djur ialla fall. Men inte veterinär, eftersom jag knappt kan vara med när det är dissikering i skolan.. Och dessutom krävs det nog att man är bra på matte och NO, vilket jag inte är. :P

Så.. jag vet inte. :)

skanorskaniner
0

Jag vill bli veterinär.. Det har jag alltid drömmt om

jees94
0

#19.. Vet inte xD Men det är typ allt om djur där?!!

SmulanSunny
1

#8 Läste: Det skulle jag också vilja bli om jag vågade döda människor X)

Moonstrike
0

vet inte.. nåt med djur typ :)

Clariiz
0

Veterinärassistent, Djurskyddsinspektör eller kanske fotograf..

Om jag blir modigare när jag blir äldre kanske veterinär.. Idags läget skulle jag aldrig kunna operea^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lippo
0

Det skulle ju inte vara helt fel att bli veterinär men tror inte jag kommer få så höga poäng som krävs och har inte rätt inställning för höga betyg. Vet faktiskt inte vad jag vill bli :D

Frida-L
0

Vill bli veterinär :) Men kommer gå Nv - Djurvård ist. för Np - Djurvård så att jag kan få mina meritpoäng och slipper läsa upp massa ämnen ;)

ciss
0

Veterinär skulle jag verkligen jättegärna vilja bli, det är min dröm. Annars skulle jag gärna vilja bli djursjukvårdare :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

emmsaaan
0

Hallå, ni som går DNV (naturvetenskap med djurinriktning) , är det mycket kemi & fysik?

Frida-L
0

#32 Jaa :P

RoSa-RoSeN
0

hhmm… Jag skulle vilja nåt med djur iaf =)

(Har riktigt inte bestämt)

flisan93
0

Jag skulle vilja bli designer eller inredare:) Vet inte vilket område inom design:p

aliciia
0

jag vill bli Hjärnkirurg eller Obducent ^^ men de kan jag bara drömma om ^^.. 

tror ja ska gå Media eller Vetrinär gymnasium kanske omvårdnad :)

aliciia
0

alla tkr säkert att jag är hetl Wierd nu

Timotej
0

#32 Läser Np - nv - djurvård. Alltså naturbruksprogramet men får nv - behörighet (kan dvs söka in på ex veterinär).

Mycket matte (A-D), fysik (A,B) och kemi (A,B) >.<

CoNo
0

Jag ska bli Natural Horsemanship-tränare. Jag SKA det. :]

Majsbecka
0

Djursjukvårdare tror jag ellere i alla fall något åt det hållet ;)

Katter3
0

Fotograf.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Kristall
0

Fotograf eller ngt med hästar.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

ciss
0

putt

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Intressant tråd :)

www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0

jag vill bli bonde:) att bo på en stor lantlig gård är min största dröm!, eller att starta ett omplaceringshem för djur där^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

psyko
0

Jag ska iaf inte bli veterinär… skulle aldrig kunna skada eller stressa ett djur även om jag vet att man bara hjälper det.

Jag hade tänkt att jobba på en 4h-gård som jag bor i närheten av. Har redan blivit erbjuden jobb där^^

Mysofi
0

Jag vet faktiskt inte riktigt, kanske arkitekt eller nått som har med barn att göra! typ dagisfröken eller nått sånt… :)

Sosso
0

Veterinär är min dröm. :) Sen har jag tänkt på kanske nåt slags "bonde jobb".

Flippa
0

Har drömt om att bli Veterinär eller djurskötare :)
Det skulle vara så mysigt att hålla på med smådjur <3

Pinacoladas
0

jag vill bli typ stallpersonal först sen kanske något mer avanserat med hästar iallafall, eller kanske kanske veterinärs assistent

SaraB
0

Jag ska bli lärare :D

[Niike]
0

Jag har ingen aning. Har alltid drömt om veterinär, så det blir väl det jag ska försöka satsa på;D

Annars vore det kul att vara bonde om det inte luktade så mycket. Alltså, lukten skulle inte vara något problem om den inte fastnade i kläderna .. :S Har praoat på en mjölkgård, det var superskoj =) Kossor är supermyys:)<3

amand
0

Jag vill jobba med människor!

Läkare, sjuksköterska, barnmorska.
Eller något som har med planering och annat kul att göra tex. annordna bröllop eller fina fester.
Det hade varit roligt att jobba på spa! Kanske vore något…
Kanske kanske vore fotograf eller förskollärare något, fast inte troligt.

Som ni ser, jag kan inte bestämma mig! ;O haha…

Jojsan
0

Helst något med djur att göra, eller möjligtvis fotograf..

Milly_94
1

Alltså jag har ingen aning !

RallyKanin
0

Just nu vill jag bli typ skådis el sångare men jag har åxå velat bli fotograf men d lutar nt så mkt åt fotograf längre

Clariiz
0

Åh just ja :P.

Sångare och skådespelare (tack #56), hade planer förut att flutta till USA förut och utbilda mig där som skådis ^^

Sjunga älskar jag :). Sjöng i band förut faktiskt :P. Dock inte så många som känner till ;).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

Ehm.. vad gör man när man är bonde (a) har så jätte bra koll :D

MarHai
1

Vet inte.
Går djurvårdslinjen nu, men vet ej vad jag ska jobba med.
Djurskyddsinspektör lockar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

pepsibarn
0

Veterinär

Maljiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

naturfotograf ;)

KajsaM
1

Absolut igenaning.. :)

BlackTear
1

#62: åh, då är vi på samma nivå typ ;)

Nicolina
0

Jag går ju djurvård nu ch blir utbildad djurvårdare så något inom det yrket. Kanske djurvårade på djurpark, eller egen zooaffär skulle vara ngt… hästar, smådjur, blindhundutbildare osv.

Är iaf relativt säker på att få jobb efter gymnansiet iaf, så jag får väl se vart praktikplatser och jobb leder mig någonstans = )

[MiniPim]
1

Har ju intresset för veterinär men funderade faktiskt på om jag verkligen klarar av att operera djur eller något. När jag ser det på tv så måste jag byta kanal.. :/ Så det är inget för mig egentligen, så jag vill bli inredningsartikekt :)

[EllenAlicia]
0

jobba med djur :) kommer nog ha en liten uppfödning av kaniner oxå

Gaiezza
0

F.O.T.O.G.R.A.F <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Bacon, svaret är bacon. 

[MiniPim]
0

Den här tråden är 4 år gammal ^^

[EllenAlicia]
0

#68, haha visst glömmer man kolla datumet x)

[MiniPim]
1

#69 Haha, ja XD Kom på det efter jag hade skrivit…

Men roliga trådar blir aldrig för gamla!

ninor
0

Pluggar just nu till socionom, men drömmen är att bli polis eller barnmorska. Barnmorska kommer jag dock aldrig att bli - trots att jag skulle vilja… ^^

Suskiv
0

Skulle egentligen vara intressant och se om nån ändrat sig de senaste fyra åren. Är ju inte helt ovanligt när man börjar inse att betygen betyder men än vad man trodde.

Inte helt ovanligt så var det många som ville bli veterinär, det är ju bla därför det är så höga intagningskrav.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Ai-chan]
0

Jag är 26 år och jag vet ännu inte vad jag vill bli. Pluggar just nu upp ämnena på FHS, eftersom det verkligen straffas senare i livet med all skolkande. Men när jag har pluggat klart och fixat kärnämnena (har ett år kvar) så drar jag till Japan och pluggar japanska. Sen så därefter vet jag inte. Vill även till Korea och Kina och plugga språken, men eftersom allt kostar mer och mer och man får bara mindre och mindre med pengar så vette 17 om jag kan göra det. Men prio är Japan, sen så vet jag inte vad som sker. =) Jag har dock lite saker som jag vill kolla upp när jag är i Japan om det är något för mig att pyssla med. :)

Jesperlinden97
0

Artist, författare, programledare, djurskötare, fritidspedagog, djurpolis Har säkert glömt nån men jaa typ dom ;D

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

dermot
3

#74 Programledare? HAHAHA kan riktigt se dig framför mig! "Välkommen tillbaka till Bingolottos uppesittarkväll!" :'')

Jag vill bli veterinär eller djurskyddsinspektör, tror jag, som hobby kommer jag absolut att fotografera och skriva böcker! :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Peak303
0

Jag vill bli Fotograf och webbdesigner.

Men ett drömmyrke jag har är att bli djurpolis, om någon sett de programmen som går på animalplanet vet ni vad jag menar ^^
När jag var mindre ville jag bli veterinär men klarar inte ens av att kolla på sprutor så inget yrke för mig xD

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Dipsie'n'Poo
0

Jag vill blir antingen Veterinär, Djurskyddsinspektör ellr någon sorts Polis, antingen häst-polis (dock måste jag bo i någon storstad, dvs Stockholm, Götet ellr Malmö. Vilken jag inte har lust med…) eller hund-polis! ^^

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Jölia]
0

Jag vill bli Psykolog,veterinär eller sjukgymnast : )

bambiiii
0

Vetrinär, Djurskyddsinspektör , Zoo tjej ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Zakarias
0

Har sedan jag var liten blivit veterinär (jag sa att jag ville bli djursjukhus när jag var 5år) men när jag fick reda på min allergi så blev min dröm krossad.

Men kommer ändå att gå naturbruks med inriktning djur, och sedan utbilda mig till djurskötare eller veterinär :)

CorneliaAndersson
0

En dröm jag hade innan var ridlärare, men nu har jag insett att det är ''bättre'' att ha hästar vid sidan om.

Men jag funderade på typ djurinspektör.. Eller kanske djurpolis (finns det i Sverige)?? O,o x'').

Bonde lät intressant. Men kan man försörja sig på det?
Likadant med kaninuppfödning..?? :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zakarias
0

vill även bli häst och kanin uppfödare :)

hobbymupp
0

Forskare på djurbeteende och kanske foder…

Eventuellt försöka ändra om i lagar och allmänt stöka runt i systemet, innan dess ska jag läsa etologi och djurskydd eller husdjursvetenskap på SLU.

[linneasandberg]
0

Väldigt svårt… Eftersom jag vill bli olika saker men kaninuppfödning kommer jag nog hålla på med iaf. Sen vet jag inte om jag ska satsa på dansare, make-up artist eller veterinär… hmm… svårt!

Delvoriah
0

…om denna tråd är 4 år gammal, så skulle det ju vara roligt att höra om de som skrev i början har börjat plugga till det de ville, eller helt bytt inriktning? :)

http://brisingasmycket.se

NaDa...
0

Juornalist, antingen i radio, på tidning eller internet. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

LMTninis
0

Djurpolis är ju drömmen, men jag tror att jag är lite för feg :/

Annars så har jag sökt till Djurvård nu så får vi se vart det leder om jag kommer in :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

[kanskemenbarakanske]
0

polis, veterinär, hästmassör kanske. Men något med djur eller polis :) Djurpolis har jag okså funderat på.

monstermash
0

Jag vill jobba inom lantbruksdjuren i åtminstone ett par år. Skulle gärna vilja ha en gård med kor eller får och bli bonde. ^^ Dock inte så fort jag fyller 18, vore tråkigt att hamna där ute så tidigt. Har tänkt att jag ska plugga till djursjukvårdare och sedan jobba där ett par år, och sedan köpa/börja jobba på lantbruksgård. Skrattande Går djurvård just nu, så kan börja jobba med djur som djurvårdare direkt efter gymnasiet om jag vill. Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.