Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 396 ggr
natha-mjau
0

sätta ihop kaniner

har en hona på 11 månader omär frigående.
skulle det funka om jag köpte en hane nu, som jag sedan kastrerar för att sätta ihop dem? alltså,de får bo i varsin bur tills dess. eller kan de bo i varsin bur sen också och bara umgås när de är ute på dagarna och sover i varsin bur på natten?
eller skulle det funkar om jag köpte en unghona och hade henne i en enskild bur tills hon växt till sig för att sen sätta ihop henne?

vad skulle funka bäst?

bambiiii
0

båda och tycker jag! obs: förlåt för sen svar men såg det nu

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Hade nog valt att köpa hane och kastrera eller en redan kastrerad hane. Säkraste kortet tycker jag :)
Oftast fungerar det att köpa ung hona och sätta ihop med, men sedan vet man ju inte hur hon blir som vuxen vis brunst osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0

om vi säger nu att jag köper en Hona eller hane?. har maja i mitt rum och den nya i köket tex. hur skulle det fungera om jag har maja frigående först ett tag, och sedan den andra. Eftersom det redan finns revirmarkeringar i lägenheten? skulle det bli komplicerat?

Det skulle alltså fungera att jag köper en hane och kastrerar han sen, och då går han ihop med maja.
Och om jag köper en hona är det inte säkert att de går ihop.Om jag förstått rätt?

natha-mjau
0

Kan jag ha två kaniner i olika burar som umgås på dagen bara?

Fridaaaa
0

#4 Tror inte det är lämpligt, för då kommer dem göra "hälsningsritual" och "dominansritual" varje dag vilket är stressande tror jag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0
[Wera]
1

En kastrerad hane är bäst :)
Man kan börja låta dom träffas över dagarna och se hur det fungerar innan man tillslut låter dom bo tsm hela tiden. Ju större bu desto bättre för då minskas eventuella bråk.

natha-mjau
0

#7 jo det vet jag :)
men om maja bor i mitt rum nu och hanen bor i köket först. Skulle hanen kunna springa lös i mitt rum också (såklart när maja är instängd)? tänkte på revir och sånt.

[Wera]
0

#7 Det bästa är om man byter plats, honan kommer till hanen så att säga. För honor är mer revirbenägna :)

natha-mjau
0

#9 okej! bra att veta.
har maja i mitt rum nu så det är nog ganska mycket hon har revirmarkerat här. Men de kanske inte spelar nån roll?