(K) Lejonhuvad/Dvärgvädur.
Hej! :)
Först ska jag tilllägga att jag har 1 annan tråd om detta men den kan tas bort.
Det är så att vi har bestämt oss för att köpa en kanin till. Vi vill ha en hona och den ska vid första fall finnas i göteborg, annars kanske mina föräldrar går med på att åka till borås eller något,
Jag vill helst ha en Lejonhuvad eller en Dvärgvädur, alltså ingen lejonhuvaddvärgvädur. ;) Jag kan högst erbjuda 400 kr.
Den ska vara 1 år eller lite yngre/äldre! Jag skulle gärna vilja börja avla på den i framtiden.
Jag söker färgerna:
Brokad gul, och vit blåögd. :) Sedan finns det kaniner som bara har några enstaka fläckar runt ögonen eller annanstans på kroppen, vet inte vad dem kallas men det är som brokad men de har inte så många fläckar ^^
Kaninen kommer få en stor yta att vara på hemma hos oss, jag äger 4 andra kaniner som jag har haft ett tag och dem trivs jättebra så kaninen kommer då få det bra! :)
Den kommer KANSKE kunna bo med min andra kaninhona som är jättesnäll om det nu funkar.
Det viktigaste av allt är att den ska finnas i göteborg eller iallafall i närheten eftersom mina föräldrar enbart vägrar att åka längre, dem vill heller inte fixa transport.
Ingen?
hej!
jag har en PARNING pågång du kan läsa mer på min hemsida :)
jag kan komma till skövde så kan vi mötas där eller på stationen i gbg :)
123minsida.se/jessicasuppfodning
MVH mig och kaninerna:)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Jag ska få ungar snart, men har varken brokade eller vit blåögda:)
I första kullen blir det havanna, sen i dom andra kan det bli lite olika havanna, vit rödögt, svart, ev japantecknat, egern.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#2 Var kan man läsa om det , alltså på vilken kategori? ^^ Skulle passa bra! :)
#3 Okej, kanske skulle vara intresserad av havanna eller svart. Finns det mer information på din hemsida? :) Såg på din hemsida att du hade 2 andra kaniner till salu, vart kan man få se fler bilder på dem? ^^
gå in på till salu och sen planerade kullar :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#5 Okej, tack, har kikat lite. Håller koll där senare på året när kullen kommer :D
http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=40466
Ett tips? bara. :)
#7 Tack :)
Ah, insåg att det var "fel färg".. jaja ;) Ibland läser man för fort :)
#4 Vad för någon info vill du ha om kullarna? Kan skicka bilder på dom vuxna om du vll ha:) Dock är dom två hanar:P
// Hanna
känner du nån annan som vill ha kaninungar så finns de i slutet av april eller i början av maj :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#10 Jag skulel vilja se föräldrarna först sen så ja, det vet du ju inte nu men könen, vill helst ha en hona :) . Jaha, har gott om hano r så nej tack :)
#11 Tack :)
#12 Bara att kolla på min hemsida där finns föräldrarna, till kull1 är bonito pappa och plingeling mamma, dom två andra kullarna är Dimitri pappa och tequila och Chantie mammor:)
// Hanna
#13 Okej, tar och kollar :)
Har en kull som kommer om en vecka! Dock är det Hermeliner, men mamman och hennes släkt är vita blåögda så det är stor chans att det kan komma en sådan unge :)
// Kram Tilda!
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
#15 Jag kanske är intresserad ändå så jag håller utskik :D
Fanns du finns ju varken i eller i närheten av Göteborg ;) tar ju en bra bit mer än 2 timmar ToR att åka till dig där du bor.
#17 Jag bor utanför Göteborg, kanske skulle säga de . Men i Landvetter rättare sagt.
#17 Känner du mig dessutom eller visste du bara det? :)
Läst det här på KIF någonstans ;) och la det väl på minnet då jag också bor i Göteborg.
Sen står det i TS att kaninen ska finnas i Göteborgsområdet ;)
#20 Haha, okej :)
Någon mer? :)
Jag har två trevliga honor som jag hade kunnat tänka mig att sälja till rätt hem. Dock har de inte någon stamtavla eller är renrasiga. Du får gärna kika in på min hemsida för mer info om tjejerna:) www.momentshoppkaniner.weebly.com Klicka dig in på Muffins och Nellas sida.
#22 Åh, skickar dig ett PM :)