Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1427 ggr
Zebben
3

Ställa ut kanin, hur gör man?

Nu har jag anmält vår kanin till Petklassen på Husdjursmässan i Kista.

Nu är frågan, hur sjutton gör man?  Tungan ute

natha-mjau
1

hur gör man vadå? :P
håll tassarna rena, kloklippt och borstad :)

[EllenAlicia]
0

#1 aw vilken fin bild ^^

Zebben
0

ok…duschar man av tassarna då, så de är kritvita. Vilket ph har kaniner? Vilket schampo är bäst för vita kanintassar? Yes diskmede/grön såpal är ju jättebra för hund men för kanin?

[sstorm]
0

Såpa och lite vatten och skrubbar funkar susen!

natha-mjau
0
Ambellah
0

finns en artikel om detta på framsidan om du missat det :)

Mvh Alice och Morpen :)

Ambellah
0

alltså hur utställning går till :P

Mvh Alice och Morpen :)

Beebii
0

Hur gör man för att anmäla sig till utställning? Är det bara att fylla i en lapp skicka och betala avgiften? Kommer alla anmälda med på utställningen? Ska man tänka på något mer?

[sstorm]
0

#8 pratar du PET eller riktig utställning?

Beebii
0

Skillnaden är?! Har renrasig med stamtavla! :-)

CorneliaAndersson
0

PET- utställning är för keldjur.. d.v.s. djur utan stamtavla och så. Du kan lätt ställa u din på en ''riktig'' utställning. Om du är med i SKAF d.v.s. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Beebii
0

Varför skulle man då ställa ut sin kelkanin?! :-) antar att utställningsbedömningar inte gör någon skillnad vid "avel" eller försäljning?! :-) Självklart med i SKAF! ;-) Måste man ha med papper eller räcker det med öronmärkningen?! :-)

CorneliaAndersson
0

För att de som inte har möjlighet att ställa ut ''stamtavledjur'', också ska få ha en chans att ändån få ställa ut lite på skoj. :)

Har faktiskt aldrig varit på nån utställning, men antar att öronmärkning borde bekräfta att kaninen har stamtavla :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zvintos
0

Stamtavlan är bra att ha med utifall det blir några problem. Jag har alltid med mig min pärm när jag åker, för säkerhets skull.

Beebii
0

Och fråga #8? :-)

Zvintos
0

#15: Ja, det är bara att skicka in anmälan och sen betala in summan. Om alla kommer med beror på. Ibland har jag läst att det är ett max antal som kan ställas, så då är det väl först till kvarn. Men det brukar stå tydligt i sådana fall. Står det inget sådant så kommer alla med. Att komma ihåg är att om man har flera kaniner och det inte är samma ras och färg, så ska de skrivas på varsina anmälningslappar.