Rinnande ögon - kindtänder ?
fick just ett litet "tips" ang de med Stellas ögon. Som jag här tidigare sagt att hon haft problem med som inte vill ge med sig.
Denne person sa då något om att kindtänderna kan ha något med de rinnande ögonen att göra?
Då jag gärna vill få slut på rinnandet så söker jag lixom ett svar.
Vill inte att Stella ska gå och "lida" i onödan. I det övriga mår Stella bra och har inte problem med något annat. Äter och dricker som hon ska. Även otroligt sprallig som vanligt och lika så med kruten i benen.
Väldigt tacksam för svar :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ja, åk till en veterinär som kan kolla kindtänderna på henne.
Jag har själv haft problem med rinnande ögon, men fann orsaken att det drar från ventilationshålet jag har uppe vid taket (Mina kaniner bor i garaget)
Hur har du försökt behandla det?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Precis som redan sagts kan det vara kindtänderna som spökar. Men det kan även vara tårkanalerna som krånglar också. Oavsett så är det bra om veterinär kollar upp.
#1; Det har jag, saltlösning. Dock inget som hjälpte :/
Får nog bli en tur till veterinären i veckan skulle jag tro!
-' Malin Hultman
Ja, det är nog bäst att ta en tur till veterinären.
Noviform och Zilk Eye vet jag är bra för ögoninflammationer!
Dvärgvädur i Viltgrå
Förlåt för att jag snor tråden lite men hur mycket ska ögat rinna för att det helt enkelt ska bli onormalt? Min ena kanin får jag torka ögonen på typ en gång i veckan. Är det onormalt? btw det är främst bara ett öga.
#5 Kaniners ögon ska inte rinna, då är det någonting tokigt. Rinner det bara en gång o sen slutar så kan den ju bara fått ett skräp i ögat.
Rinner din kanins öga bara en gång i veckan?
Dvärgvädur i Viltgrå
#6 nej alltså jag sa lite i genomsnitt. Ibland rinner det inte alls och ibland får jag torka av ögat typ var 3dje dag i kanske en vecka sen slutar det rinna i ett par månader igen. Kan det vara att han bara får skräp i det så ofta då? 
#7 Vet inte riktigt, men vi ska inte sno TS tråd ;)
Dvärgvädur i Viltgrå
#8 ne exakt! men tänkte eftersom det handlade om lite samma sak. Förlåt TS 
#9 Ja det kanske är okej för Ts :)
Dvärgvädur i Viltgrå
Svar från veterinär jag intervjuade om ögonproblem;
"… Förutom de orsaker som nämnts tidigare är tandproblem en vanlig orsak till rinnande ögon. När överkäkens tandrötter blir långa trycker de ihop tårkanalen så att vätskan inte längre passerar här, tårarna rinner därför på kinden i stället. Viktigt att känna till för den som drabbas eftersom besvären då kommer bli kroniska."
Även om du redan vet att du bör åka till veterinären så har du där lite mer fakta om vad som kan ha hänt. lycka till!
#11; tackar för informationen :)
-' Malin Hultman