Satinkanin
Är det någon som föder upp satinkaniner här på kanin.ifokus? Skulle vara roligt att se lite bilder och lära sig lite mer om rasen :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
MH1994 föder upp rasen Satin. 
#1 Tack :)
Vill gärna se bilder på satin, är det en specifik ras eller finns pälsstrukturen hos alla raser?
#3: Satin är en specifik ras, men satinpälsen finns på fler raser. Dvärgvvädur och hermelin finns i satin, vad jag kan komma på.
#4 Angora finns med i satin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5: Jag visste jag hade glömt någon. ^^
Ja, jag föder upp satiner 
Satiner är helt underbart sociala, kelgoa och kontaktsökande, det är verkligen svårt att inte bli kär i dem när man fräffat en 
På bild, Lisa i färgen Lux
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Lisa igen
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
Och en sista bild på Lisa
// Matilda
Satin
Sen har vi Lexus (som även är min avatar) i färgen elfenben rödögd - den färgen jag satsar mest på.
// Matilda
Satin
#10 Så underbar är hon!
Sen har jag Hilding, min första satin som fick mig att verkligen förälska mig i rasen 
// Matilda
Satin
Och en sista bild på Hilding ^^
// Matilda
Satin
Svårt att fånga satinglansen på bild, men de har en underbar lyster!
#15 svårt, det är nästintill omöjligt XP
Min Avatar bild är det närmaste jag kommit… Glansen syns i alla fall lite på huvudet 
// Matilda
Satin
Färgen lux var ju helt underbar, tack för dina bilder :). Har du någon hemsida om dina kaniner?
#17 visst har jag det :) www.tallmonskaniner.se
// Matilda
Satin
Säg gärna till om du planerar Att ta en kull på Lisa :)
#19 någon gång mellan 1 och 8 april kommer hon paras med min Hilding. Eftersom jag inte vet nå vad de bär på för färger kan det bli vad som helst men mycket troligt bara viltgrå men det återstå att se…
// Matilda
Satin
#20 Kommer ungarna att få stamtavla? Eller går det inte eftersom Lisas föräldrar är okända?
Åh satiner alltså! Så goa och vackra! Ska kolla om vi kan slänga in Satin-specialen på kaninmagazinet i veckan, har nämnligen en sån liggande nånstans…
Synd att inte vi har Nalle Puh(också en Lux-satin) kvar i livet, annars kanske han hade kunnat passa bra ihop med Lisa ;DTrots att hans öron stod åt alla håll så fick han 94p, Det e najs! Tyvärr dog han 2010 av tandfel :( En av de första kaninerna jag tog hand om pga att ägaren sket i kaninen…
Slänger in en bild på ängeln!
#22 Vad fin han var!
#21 Ungarna kommer få stamtavla. Lisa är ju tysk import och då är det ok att man inte känner till stammen eftersom de inte har stamtavlor där ;) Dock så måste ju riksstambokfdöraren godkänna stamtavlan ;)
#22 Han såg fin ut ^^
// Matilda
Satin
Finns det någon uppfödarlista på de som har satiner? För jag antar att det inte bara är ni två som har fastnat för dessa sötnosar :)
#26 Det finns inte så hemskt många uppfödare i Sverige…
Dessa är de jag känner till:
Jag i Dalarna som har främst elfenben.
Ingela Engenström i Jämtland har elfenben.
Angelica Nilsson i Jämtland har lux.
Susanne Edelsvärd i Jämtland har madagaskar.
Bo Paulsson i Värmland har elfenben.
Linda Ahlsen i Halland tror jag har bourgogne och viltröd.
Jasmine Andersson i Västra götaland har viltgrå.
Sen finns det ju en del uppfödare i Finland och Danmark också som jag känner till 
// Matilda
Satin
#27 Tack så mycket :) Känns bra med en lista om det blir aktuellt med en kaninunge. Någon borde ju få små niner förr eller senare :P
Idag är satin-specialen uppe på kaninmagazinet.se! :)
#28 du får ställa dig på kö i tid måste jag säga. Många behåller ungarna och ställer ut innan de vill sälja. Men sen beror det ju också på Vilken färg? du är ute efter ;)
Trots att elfenben är den vanligaste färgen så har jag svårt att få tag i nya djur och har därför börjat söka i andra länder 
// Matilda
Satin
#30 Haha, typiskt. Jag letar efter en kanin och så hittar jag den perfekta rasen. Så finns de knapt ^^. Man kanske skulle ställa sig i kö till en kaninunge. Det är ju bara det att själva kaninen ska kännas rätt, de lever ju så länge och jag vill ju först och främst ha den till sälskap :) (Fast sedan vill jag kunna ställa ut och hoppa med)
#31, du kan ju åka och kolla på föräldrarna, känns de bra så kanske ungen blir liknande. Du kan ju även tacka nej senare trots att du köat :)
Oj, oj! Satinerna är så sjukt sanslöst vackra! Någon gång måste jag ha en sådan, om jag ändå hade lite mer plats… ;)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#31 vet du ca Vilken färg? du är intresserad av kan du ju höra av dig till flera som har den färgen just för att få den rätte ;)
Men det är svårt att inte känna att Satinerna är de rätta, de har en viss charm både till utseendet och beteendet
När jag skulle skaffa min första så kännde jag lika, vi åkte sedan och tittade på en ung hane - han hade fel färg, var för gammal och tja inget var rätt förens vi kom dit och jag fick träffa honom, han var så vacker, så charmig och helt underbar ^^
// Matilda
Satin
#34 Jag gillar de flesta färger som inte är i gråskalan (svart, grå, vit)
Men även en sådan kanin kan ju smälta mitt hjärta ;)
Särskilt röda och gula kaniner har jag fastnat för just nu.
#35 då finns det bara en i sverige, vad jag vet, än så länge som du får höra av dig till 
Om du vill kan jag PMa dig hennes mailadress 
// Matilda
Satin
#36 Det vore snällt :)
#10 Gud vilken fin bild!
#38 tack 
// Matilda
Satin