Färghjälp + Satin fråga
Hej hej!
Jag är tyvärr helt värdelös på det här med färger och vad de kallas så jag skulle behöva lite hjälp eftersom jag har en ny liten kanin. Och min andra fråga är angående satin. Jag har en kanin som är blandning mellan hermelin/lejonhuvad och han har en helt annan glans på pälsen. Det skiner liksom om den. Är detta satin?
Kan lägga upp en bild på honom i inlägget under :)
Vad kallas den här färgen? Kallas den något speciellt?
Klicka gärna upp bilden i större version för att se bättre :)
Och det här är kaninen som jag undrar om han har satinpäls? Eller "skiner" den mer för att han är svart?
Svårt att se hur mycket den faktiskt "skiner" på bilden men ni kanske får en liten aning i alla fall!
Kaninen på första bilden ser ut att kunna vara någon form av siames japan (zobelsiames japantecknad), tycker mig se siamesteckning på nosen.
Kaninen på andra bilden är inte satinpälsad, en satin har en annan lyster och ett annat "djup". Din har helt enkelt en pälskvalitet som gör att den är väldigt glansig och i och med att han är svart syns det extra tydligt. 
#2 Hur ska nosen se ut för att det ska vara en zobelsiames japantecknad då? :-)
En till bild:
#3: En zobelsiames japantecknad brukar ofta ha en ljus ljus brun färg på nosen. Sen är det ofta vanligare med zobelsiames japantecknade än äkta vita japaner (ex vit/svart eller vit/blå).