Flytta ungar till annan mamma..
Har en kaninmamma inne i värmen som fått sin andra kull nu på 3 st, hon har som tidigare boat bra o verkar ha mkt mjölk/ammar flera gg/dagen. Har oxå en förstagångsmamma som bor ute som ev väntar små närsom..
Denna mamman verkar inte må så bra psykiskt ( har flyttat bort hennes mamma hon gått tsm hela sitt liv),
o är beredd på att det kanske inte kommer gå så toppenbra med boandet/ungarna..
Nu till frågan- om nu förstagångsmamman gör ett miserabelt bo/ej verkar motiverad o får 5-7 ungar kan jag ev flytta in nga av ungarna, till den "goda stabila" mammans bo inomhus el är ålderskillnaden på ungarna för stor om det är 5-7 dagar mellan ungarna? 
Tror det skiljer lite för mycket med 5-7 dagar. De äldre ungarna kommer att vara mycket starkare, vilket gör att de yngre inte kommer åt att dia.
Sen är det viktigt att de yngre får mjölk från sin biologiska mamma eftersom första mjölken som kommer ur tuttarna på mamman är jätte viktig!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Jag tycker att 5-7 dagar är för mycket. När ungarna är en vecka så har de ju utvecklats och växt en massa sen födseln, vilket innebär att de är starkare än en nyfödd. Så kan bli att de små inte får di.
Jo det kan jag tänka mej, tänkte nog att det kanske för stor ålderskillnad, de växer ju så fort de små rackarna. Tänkte att kanske ddå de "bara" 3 i det boet att det kanske skulle kunna rymma någon till..
Tack, får hoppas allt går väl ändå 
Håller tummar och tassar för att allt ska gå bra 

Jag har flyttat ungar till en annan hona, ex. när en hona fått en stor kull och en annan som bara hade en unge, dom bör ju vara ganska lika i ålder, några dagars skillnad spelar ju ingen roll.
Ja, hon som har 4-dagarsungarna bor dessutom inne i värmen o förstagångsmamman ute så kan bli "risky" då det kallt natten o ev ett dåligt bo.
#4 Tack, ska medd hur det går, kanske går hon tom utemamman då hon ej rund alls men har oxå ätit dåligt 2 v sedan mamman flyttades på..