Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 863 ggr
tootiis
0

Färger på dessa ungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, rubtiken säger väl de mesta? Nu på onsdag blir sötnosarna 4 veckor :)

Vet ju att de är 2 albinos i kullen, vilket tydligen är ovanligt? Men, dom 4 andra då? Vilka färger/teckningar är dom? o.o

// MT ♥

Zakarias
0

Har du inga bilder på dem andra ungarna?

tootiis
0

#1 - håller på att ladda upp.. Men bilderna vill inte visa sig efter jag laddat upp dom >.<

// MT ♥

Zakarias
0

#2 Okej är inte så kunnig med bilder… ;)

tootiis
0

En annan

// MT ♥

Zakarias
0

Kolla på den här sidan, där kanske du ser vad kaninerna är för färg!

tootiis
0

Och en till…

// MT ♥

tootiis
0

Den sissta va liite svår att fota eftersom den somnade och hade syskon över sig men aa x] Och albinosarna behöver jag väl inte lägga upp bilder på, eftersom jag antar att alla vet hur dom ser ut..

// MT ♥

Zakarias
0

Ser lite ut som Zobelsiames (har jag fel)

Men en kunnig får hjälpa dig ist :)

tootiis
1

#5 - ska kolla :) är dock osäker.. haha eftersom mamman är blåvit japantecknad och pappan har jag ingen aning om o.o

// MT ♥

tootiis
0

#8 - Okej ^^

// MT ♥

tootiis
0

Isf kanske de är Zobelsiames blå.. Eftersom "mer info" på sidan du skickade så ståre att ögonfärgen är gråblå, vilket dom har… Och ja, resten på faktan stämmer in lite ;P

// MT ♥

Zakarias
0

#11 Aa jag tror det med.

tootiis
0

#12 :) btw, tack för hjälpen!

// MT ♥

Zakarias
0

Varsego, men somsagt så är jag inte 100% säker på färgen

tootiis
0

Får kolla upp de lite mer ^^

// MT ♥

Zvintos
0

Zobelsiameser är det inte, eftersom båda har viltzoner. Däremot kan de vara mörka viltsiameser alt viltzoblar.

Vilka färger har föräldrarna?

tootiis
0

#16 okej.. Mamman är blåvit japantecknad och pappan har jag ingen aning om.. Men han är iaf gråvit aktig

// MT ♥

Zvintos
0

#17: Har du bild på honom? Och bild på mamman, så att hon är äkta blå/vit japan och inte en zobelsiames japan.

Linnet
0

Varför skulle det vara ovanligt med albinos, det betyder bara att både mamman och pappan bär på ett albinoanlag. Fick fyra albinos efter en vit blåögd hane och en wienertecknad gul/svart japantecknad hona, i samma kull var det även 3 vita blåögda.

[Luppa]
0

Jag tycker att #1 ser ut som viltzobel, resten som viltsiames.

tootiis
0

#17 Kan kolla om ägaren till han har ngn bild.. Enligt uppfödaren till honan så är hon de.. Allt står ju på stamtavlan, men jag antar att uppfödaren kan ha haft fel ^^''

Här är mamman iaf;

// MT ♥

Zakarias
0

Haha bra att någon som kan färger svarade :P

tootiis
0

#19 Alla som jag har runt omkring mig säger att de är ovanligt.. man aa

// MT ♥

[Luppa]
0

#21 Jag personligen tycker att den där ser ganska "zobelaktig" ut. Det är många som skriver svart/vit japan fast de inte har en aning om den är äkta.

Vit rödögd är inte så värst ovanligt, men det beror så klart på vad det är för ras.
Är det en gotlandskanin?

tootiis
0

#24 Japp mamman är gotlandskanin och pappan till ungarna är en lejonhuvad dvärgvädur

// MT ♥

Linnet
0

Det bör ju vara nåt med zobel i alla fall, eller viltzobel eller zobeljapan, dom där sobelfärgerna är luriga, har jättesvårt med dom.

[Luppa]
0

#25 Ok. Gotlandskanin är en sån ras där det sägs att det inte förekommer zobel. Men det är även en ras där majoriteten av uppfödarna har litet eller ingen genetisk kunskap. Det hittas på egna färgnamn, som tex snöhare.
Zobel förekommer i rasen, och i ganska stor utsträckning så vitt jag kan se. Har dock än så länge inte sett något bevis på att det skulle förekomma äkta chinchillaanlag (som ger äkta vit japan)
Med tanke på rubinglansen (nej, jag tycker inte att det ser ut som röda ögon pga blixten) på unge ett, och pga att färgerna ser allmänt "zobliga" ut, så skulle jag säga att det rör sig om zobel.

[Luppa]
1

Mamman ser ut som en zobelsiames med japanränder, en äkta vit japan ska inte ha zobelteckning.

tootiis
0

Okej :) Kom precis på att min mammam har en kompis som varit kaninuppfödare så ska passa på att fråga honom nästa gång jag träffar han.

// MT ♥

Ninjapig
0

ÅÅÅH Näst sista ungen… KÄR! Kyss

// Kram Tilda!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

mlinz
0

Bild på pappan? 

Jag tycker första ungen ser ut som viltzobel och den andra är mer lik zobelsiames white än viltxiames i mitt tycke.. Men då jag tycker mamman ser ut att vara enfärgad japan så måste ju pappan isådana fall vara viltfärgad med otteranlag ..

tootiis
0

#31 ska kolla om min kusin har ngn bild på hans kanin [pappan dåra]

// MT ♥

tootiis
0

#30 ska behålla den :D

// MT ♥

Ninjapig
0

Jag tycker att #4 ser ut som färgen på Sallander… men det är väl en ras om jag inte har fel?

// Kram Tilda!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

[Wera]
0

Det är väl inte särskilt ovanligt med vit rödögt. :)

Zvintos
1

#34: Sallander är både en ras och en färg. Men färgen sallander är "chinchilla-baserad", dvs är chinchilla i samt att den är enfärgad. Dessa är det zobel i samt att de är vilt eller white. Glad

[Luppa]
0

#34 Även en feltecknad siames kan se ut som sallander.

tootiis
0

Så fort jag fått en bild på pappan så lägger jag upp den här ;P

// MT ♥

tootiis
0

Här är en bild på pappan.. Inte bästa då min kusin tog den med sin mobil [hon har ingen kamera] Men man ser lite iaf

// MT ♥

[Luppa]
0

#39 Skulle nog säga viltsiames på honom…

tootiis
0

#40 Okej, vad blir de på ungarna då? Har försökt klura på de hela dagen..

// MT ♥

[Luppa]
0

#41 Jag står fast vid det jag har sagt tidigare. :)

tootiis
0

#42 okej :)

// MT ♥

tootiis
0

Så första bilden är viltzobel, och resten viltsiames? Om jag fattat rätt OwO hahah

// MT ♥

[Luppa]
0

#44 Kan vara white siames också som någon sa, svårt att de skillnad på ett kort.

tootiis
0

#45 Jao… Kan man skriva 2 olika färger på härstamningsbeviset?

// MT ♥

Fridaaaa
0

#46 Ja det kan du fast bättre att skriva den färgen den har eller skriva att man inte vet. Annars blir det bara förvirrande.
Eftersom det r härstamningsbevis bestämmer du själv vad som ska vara med eller inte

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tootiis
0

#47 Okej

// MT ♥