Kanin utan Känselspröt (mårrhår) !?
Hejsan allihopa!
Jag her en liten fråga eller fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med,
Det är så här att jag har två kaniner en Mamma och hennes Dotter, De går tillsammans och har gjort det ända sedan ungarna föddes. Men det är så här att jag har på senare tid märkt att Mamman biter av Bombays (ungen) känselspröt (mårrhår) Jag har sett när hon gör det och Bombay protesterar inte det minsta.
Men min tanke är ju att det kanske inte är så bra för en kanin och inte ha känselspröt men det andra alternativet är att sära på dem, Men det vill jag inte heller för deras skull eftersom de då kommer gå helt själva och verkligen trivs i varandras sällskap. Givetvis delar jag på dem om jag skulle se att Bombay inte kan fungera normalt eller må dåligt, men har inte märkt något annorlunda med henne alls förutom utseendet då.
Hur skulle ni gjort !? låtit dem gå tillsammans och den ena kaninen får då leva utan känselspröt eller sära på dem.
Och varför tror ni att det är så att Mamman biter av känselsprötena !?
I det vilda behövs nog morrhåren mer men jag tror inte dom är så viktiga i fångenskap :)
haha ifångenskap, vad taskigt det låter :)
#2 Det är ju det 
hhehe
Så har jag också resonerat, skönt att någon annan tänker likadant! Tack för svaren :)