hage och bur- frågor
Hej! jag ska snart få hem min innekanin och tänkte köpa 1 Hage som man kan ha ute ibland när man t ex inte har tid eller möjllighet att gå ut en promenad i sele men hur mycket brukar dem kosta?
och hur ska jag göra med min bur? min mamma tycker att jag ska ha buren på någa pallar eftersom att hunden inte ska känna sig överbelägsen (bestämmer m.m ) och att hn inte står över dem, men jag funderar hur ja ska göra eftersom att jag vill ha den på golvet så att hon kan hoppa ut ur buren när man har öppet och hon får gå in & ut fritt och springa runt ute i rummet, men jag vet inte hur/vad jag ska göra????
Tacksam för svar!
men varför kan du bara inte köpa en bur
(vet inte om jag fattade rätt)
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Jag tror inte att du förstod rätt jag menade att jag vet inte om jag ska ställa buren på golvet så att hon kan hoppa ut och in hur hon vill eller om jag ska ha henne högre upp för att inte hunden ska kunna känna att han bestämmer, elller om du menade med hagen så vill jag ha en Hage att kunna släppa ut dem där och dem springer runt ute om jag inte har tid eller möjlighet att gå ut i sele
Hunden ska alltid vara längst nere i rankg ordingen till och till och med en hamster ska vara högre i rang än hunden :P
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Men hur ska jag göra då? ska jag köpa en kanin-bro då?
Du kanske kan montera fast en ramp från buren till golvet. Vet inte hur vanligt det är att kaniner skuller råka ramla ner för dom. Är buren högt upp kanske det inte är så kul om kaninen skulle ramla..
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Kanske lite utanför ämnet men hur mycket kostar en hörn-toalett?
Va bra! jg kan kolla lite med pappa och så, det är bara platsen som är problemet men det blir nog bra! :)
Vet du priset på en hörn-toalett ? :)
Här kostar dom 45-85 kr beroende på storlek… ett riktpris iaf.
och här kostar dom 50-95 kr beroende på storlek och modell…
Så har du något att gå på… 
Jaha okej tack :)
Är ju bara att ha buren på golvet om du vill det. sällan hundar bryr sig, självklart upp till varje hund som har olika personligheter. Men utav de hundar som vi har haft så har de aldrig brytt sig. Men vi har heller aldrig haft så att hunden har haft typ lägst rang och sånt. Tycker sånt är lite fånigt. ^^ Visst, en del kanske behöver det. Men nja, jag är inte så mkt för sånt så. Och jag tycker att det har funkat väldigt bra ändå.
jaha okej, jag får prova mig fram då :)
En Hage kan kosta allt från 100 kr till flera tusen beror på hur stor du vill ha den :)
Kompostgaller kan du köpa 4 st för runt 100 kr på bl.a. granngården, rusta m.m. och då brukar ca 2-3 pack (alltså 8-12 st bitar) räcka men såklart ju större desto bättre, jag har 20 st :) Men är du orolig för att kaninen ska rymma eller att ett djur ska ta sig in bör du ha färre bitar för att kunna ha bärnät över (som "tak") och om kaninen gräver bör du ha nät i botten. Om den inte gräver behöver du nog inte ha något :) Om kaninen får för sig att lyfta gallret (en del av mina gör det) kan du ha tältpinnar som håller gallret mot marken.
Vill du ha något säkrare än komspostgaller bör du nog bygga en egen Hage. Åk till ett sågverk och köp billigt material (reglar på ca 4x4 mm) och mink/putsnät på en byggfirma, spika/skruva och häfta :)
#16 "Välkommen in på kaffe" ,, eller vadå? =)
Nästan ;D Maskrosbladsfikan :)
//Joanna
Om hunden inte respekterar kaninen när buren står på golvet, så gör den de inte heller när den står på ett bord :)
Gäller att lära hunden att kaninen är "förbjuden frukt" ;)
Mina hundar kommer jätte bra överens med min kanin fast buren står på golvet. Tudor springer alltid lös i lägenheten när jag är hemma :)
Här ligger hela gänget och gottar sig. Jag får inte ens plats i min egen säng ;(
Mvh Jenna
Ja man lär lära hunden vad den får och inte får göra mot kaninen :) våra två hundar gör ingenting :) en av dom är ointresserad och den andra är bara väldigt intresserad glad och nosar och följer efter :) när jag hade kaninen boendes lös inomhus var hunden med utan tillsyn
jaha okej, hoppas att det går bra att ha dem båda 2 :)
Se till att vänja din hund OCH kanin succesivt :) Låt alla möten ske genom gallret i början. Om man inte vet hur ens hund reagerar i situationer med smådjur så är de bättre att ta de säkra före de osäkra :)
Mvh Jenna
Okej, det ska jag göra, tack! :)
Och i början är det bra om hunden inte springer runt och håller på JAg vill leka leka!! och är helt hyper för det kan skrämma ^^
//Joanna
Jaha okej :)