Finns stålgrå på kanin?
Hej!
Jag ska hämta en kaninhona på 3 år denna veckan, tror jag. Jag FÅR henne. Det är min fasters pojkväns brorsdotter.
Hon måste göra sig av med kaninerna så hon säljer/skänker bort dom. Hon har två honor kvar, en svart och en.. stålgrå. Finns stålgrå?? för hon har stamtavla på den kaninhonan.
Tacksam för svar!
Vet ej om stålgrå finns, den kan inte vara järngrå? :)
♥
Järngrå

Jag skulle tro att det är blå. Jag ser iaf en blå kanin framför mig när jag hör 'stålgrå'.

#3 okej :)
det blir inget. Dom som har pappan till Bamse kullen hos Prästkragens kaniner valde en annan hona, alltså inte den blåa jag skulle ha. Så jag har tingat hennes blå wienertecknade hona och hennes havanna wienertecknade hona :D

Blågrå? Den ser blå ut :)

#7 Haha :D på bilden kanske men i verkligheten så är den lite mer grå men fortfarande blå :)
#8 Finns ingen färg som heter blågrå.

#10 Blå manteltecknad är kaninen på bilden. Finns som sagt ingen blågrå.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#10 Då kan inte Dollys uppfödare så mycket om kaninfärger för Dolly är blå manteltecknad. 
På http://skaf.info finns alla godkända färger.
Jag föder upp blå kaniner och den på bilder ser absolut blå ut :)
#10 Tror inte jag sa till er att er kanin var blågrå för hon är blå manteltecknad ;) Jag som är uppfödaren till henne och jag känner mig faktiskt kunnig inom färgläran :) Har du inte kvar härstamningsbevis eller stamtavlan (Kommer inte ihåg vad hon såldes med?)?
Hoppas det går bra med henne :)
Ljustadalens kaningård