Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 846 ggr
huldisen
0

Tips så inte kaninen bryter sig ut ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Nu har Hulda börjat rymma från sin Hage och det sker ungefär varje dag , Jag har tejpat i ställe för dom här grejsen som följer med kompostgallerna åkte bara ner och dom var inte alls bra.  Men den tejpen som är längst ner biter Hulda av och så sätt kan hon rymma. Nån som har nå tips? på så att hon slutar att bita? Hon har även börjat flytta på kompostgallret så om jag ställer hagen i en fyrkant då kan det hellt plötsligt stå i en cirkel sen . Först trodde jag att hon var ut tråkad, Jag har bollar ,rör ,hus  och pinnar så hon får väsa tänderna. Hon kanse vill ha en lek kamrat ;) Ja men jag är väldigt tacksam för alla tips? jag kan få =) // Matilda

annaforsgren
0

Jag tycker du kan skaffa en kastrerad hane åt henne, om dina föräldrar tycker det:)  eller så kan du flytta kompostgallret till en helt främmande miljö, eller så kan du låta henne springa inne i ett rum och så kan du gå ut i koppel med henne i en halvtimme eller mer på dagen så hon kan äta lite gräs.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tina-A
0

Leah brukar också göra så. Vi har löst det genom att lägga tunga saker runt hagen så att hon inte kan flytta den, och så knöt vi även fast ena sidan i en grej så hon inte kunde flytta den där..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

Har du nån altan? Bind fast buren så den inte går att flytta på. Sedan kanske du kan ha både tejp och nån ståltråds grej som inte går att bita av?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

amand
0

Istället för tejp - ta ståltråd!

Clariiz
0

#4; Precis som jag menade (typ)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

Tackar för svaren ! Nu ska jag bygga om ;)

Clariiz
0

:) bild senare??

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

huldisen
0

# 7 Jo då, kan ta en stund innan jag kan gå ut  ,för det regnar =(

Clariiz
0

regnade förut här.. har slutat :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Bild?