Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 292 ggr
Johannana
2

Saknar berättarkategori.

Jag tycker att det skulle varar väldigt trevligt med en berättarkateori här på kaniner iFokus. Akvariefisk har en sådan kategori och den rör en till tårar, skratt och man känner verkligen att det finns folk som älskar sina djur när dom berättr om allt från födslar, sjukdomar och vardagen. Jag kan börja med en historia om min systers kaniner och vad som hände när hennes hona fick ungar.

Det var en gansak varm dag på hösten. Vädurshonan var inne i sitt bo och kaninbebisarna var på kommande. Det var hennes första kull så min syster var väldigt nervös och min systers mamma var där som stöd. Det gick en stund och allt verkade vara klart men då hel plötsligt föll en unge ur boet. Efersom det var en blåsig höstdag blev den kall snabbt. Min systers mamma tog upp kaninen och kände att den var iskall och verkade död. Min syster blev ledsen och när hon tittade till honan och märkte att allt var som det skulle vara började hon gräva en garv en bit bort till den döda kaninungen. När den lilla graven var färdig lade hon ner den lilla ungen i den och just när hon skulle börja täcka den med jord rörde den på ena benet. Hon tog upp den och när den kom i kontakt med handvärmen började den svagt röra sig mer. Hon sprang till källaren där den vedeldade varmvattenberedaren fanns, öppnade luckan och höll kaninen över den varma elden. Den började röra sig och hon lade tillbaxs den i boet med de andra ungarna.

Den kaninungen är nu en stor, fullvuxen vädurskanins hane vid namn Zigge och han bor hos min syster. Han är en väldigt trevlig kanin och verkar trivas med sitt utomhusliv.