Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 346 ggr
[Willuer]
0

Hur ska jag göra?

Ja, nu är det ju så att jag eventuellt ska para Bosse med Olga.

Jag vill ju föra vidare Bosse's helcoola och underbara temperament, och Olga har visat (hittils) att hon är lika underbar!

Så deras temperament ska jag deffinivt försöka föra vidare!

Det är ett problem, eller tja vet inte vad jag ska kalla det, men Olga har ingen stam. Hon är inte köpt på djuraffär, utan hos uppfödare (av ägaren innan mig). Så jag vet inte vilka färget eller temperament som ligger bakom henne.

Ska jag verkligen avla på henne då? :/
Jag menar, hon är ju helt underbar

Ja, det är meningen att jag ska avla till kel/sällskap isf!
Och ja, jag ska behålla en unge…

(Visste inte vilken grupp jag skulle ta! s: )

Olga:

Bosse:

_
_

dermot
0

Rent spontant hade jag sagt ja, det kan du.

Men om man tänker efter så kan det ju finnas massor med dolda defekter bakom henne. Det betyder ju inte att hon har det, men det skulle ju kännas rätt surt om det skulle visa sig vara så.

Men eftersom det är dina kaniner, så bestämmer ju du helt själv om du vill ta risken eller ej. Men från min sida, nej. Glad

Jag har själv gjort misstagen och gjort parningar mellan två kaniner med okända stammar, och i de flesta fall har det visat sig vara mycket negativt. Har bland annat fått avliva en hel kull pga bettfel, en hel kull dog pga okänd anledning men troligtvis problem med mage eller det området, som då förts vidare i generna enligt vet. Riktigt hur det var, kan jag inte säga med all säkerhet dock. Men jag har också fått helsköna inidvider mellan två okända kaniner, så de är ju inte helt fel på det hållet heller.

Men nu vet du ju också Bosses sida (antar jag?) och förhoppningsvis så ska ju i alla fall inte han bära på något.

Det är något att tänka på, en knivig sits. Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Willuer]
0

#1 Nej, Bosse bär inte på något sådant :P

Jo, hon kan ju bära på i stort sett vad som helst. Så jag vet inte om jag vill ta risken eller inte :/