Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 688 ggr
[MiniPim]
0

Min kanin va jättekonstig idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, tänkte faktiskt ta upp detta tidigare men jag hann inte

Jag tog nämligen in min kanin MiniPim och han var helt lugn och snäll som vanligt, busade runt lite.. Sedan la han sig på mattan och såg död ut. Det var han såklart inte men hans hjärta dunkade jättesnabbt. Jag visste inte vad det kunde va men jag la in honom i buren igen ,, (ute) och då la han sig igen!

Vad kan det vara? Kan det vara att han är sjuk eller något? :(

Snälla svara någon :(

Såhär såg han ut:

[linneasandberg]
3

det är ju inte bra att ta in kaniner på vintern!

Salish
3

Tar du in kaninen på vintern kan den få en värmechock. Om han är ute nu och mår bra behöver du inte oroa dig men ta inte in honom igen.

[nataschaj]
3

Låter och ser ut som han har fått värmechock!

Så ta inte in han mer under vintern, va hellre ute med han i stället! Så mycket bättre för han och dig.

Mannez
2

Tycker också att det låter som en värmechock. Utekaniner bör inte tas in på vintern!

Hälsningar Amanda och kaninerna

[MiniPim]
0

Okej, nu mår han bra. ;) Ska nog inte ta in honom mer.

dermot
0

Som de andra säger så fick han högst troligt en värmechock - vilket kaniner får om de kommer in från många minusgrader till plusgrader.

Det kunde ha slutat riktigt illa.

Men det är bra att du lärt dig det nu, att du inte ska ta in  - eller tvärtom -en kanin med så många graders skillnad.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
0

Får jag ta in honom på sommaren?

[nataschaj]
0

7 på sommaren kan du ta in honom, då e de inga problem, men på vintern e de inte bra…du kan orssaka hans död om du tar in han på vinter halv året när han bott ute.

[MiniPim]
0

Okej..

dermot
2

Visst kan du ta in honom på sommaren, men är det inte roligare att vara ute i solen då? Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~