Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2220 ggr
mandyosv
0

Hörde sparkar från djurrummet!

Har varit vaken denna natten, har varit utomlands och vänt på dygnet, min syster har passat alla mina djur och hämtade hem dem igår!

Iallafall, hörde då HÖGA stampar från rummet där min tyska jättescheck bor!

Jag & pojkvännen gick ner och kollade och då hade han rivit ner avspärrningen (han bor i 3/4 delar av rummet).

Sedan rusade han ut när jag öppnade dörren och sprattlade iväg in i vardagsrummet! Min pojkvän gick sedan upp och jag kollade lite extra på Molle,

då hoppade han fram till mig som stog i hallen, (rummet är precis innanför dörren).

Där började han med ett Konstigt beteende, han hoppade inte in i sitt rum som han alltid gör när han kutat ett varv, utan han började hoppa fram och tillbaka ÖVER ett par skor som stog mitt i hallen, så jag ställde en till sko ovanför de paret, för att se om han ville HOPPA, då hoppade han över varannan och sprang runt, runt varannan, i snäva svängar.. sedan började han hoppa runt mina ben, runt, runt, jättesnävt, så jag kände pälsen mot mina ben hela tiden! (han är ju en jättestor kanin). sedan la han sig helt lealös på golvet med benen rakt bak, så jag satte mig bredvid han och började klappa som jag alltid gör, bakbenen som jag nästan aldrig får röra, fick jag nu lyfta upp och gosa med, haha! Hans hoppande såg ut som nån slags ovana han hållt på med i flera år, som en kanin som hoppar runt runt i sin bur tillexempel.

Kan tillägga att jag bara haft honom i mindre än en månad och att han är 1 år gammal, innekanin. Som sagt så har min syster passat honom nu en vecka och hon har haft honom hos sig i ett eget rum.

Han är alltid pigg och vill hoppa ut ur rummet, men han inte hört sådana hästsparkar innan som det lät som! Sedan att han hoppade runtrunt så som han gjorde… Kan det ha något att göra med att golvet är halt inne i rummet förutom hans filtar och även i resten av nedervåningen där han är och att hallmattan kändes bra att skutta snäva svängar på? Tänkte på detta nu i efterhand! Han brukar heller inte hoppa fram och vara så "på" mig som han var nu, han brukar komma fram men inte trycka sig mot så! Kan han ha blivit sur för att han inte fått någon grönsak idag som han alltid får? Har han blivit pigg av havre och kornet jag hämtade i stallet och gav honom idag? Saknar han våran katt som han har jagat runt hela dagen?

Haha, fattar inte vad som tagit åt honom, skriv gärna vad som kan ha tagit åt honom.. han har ju redan hoppat löst i hela huset innan idag! tacksam för svar :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

mandyosv
0

Kan tillägga att han låter som en gris undertiden! Har han vårkänslor eller??

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

[_hsleiufhbtv]
0

Haha ja det låter precis som det ;)

Katti
3

Ja, det var parningsbeteende han uppvisade! Mot dig och skorna Cool.

mandyosv
1

hahahahah men usch :(